معرفی پروژه های ساختمانی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

نحوه افزایش درآمد در تولید زغال به کیفیت زغال تولیدی و امکان صادرات آن به کشورهای همسایه ایران باز می گردد. برای آغاز به تولید زغال فشرده به کسب مجوز تولید زغال فشرده احتیاج دارید. پس از آن باید دست یابی به مواد اولیه تولید زغال مطرح است. خوشبختانه بازار فروش زغال فشرده به علت ارزانی و در دسترس بودن خاک اره و سایر مواد برای تولید زغال مساعد است. برای تولید زغال باید هزینه راه اندازی خط تولید زغال را نیز در نظر بگیرید. هزینه های راه اندازی خط تولید زغال فشرده در قیمت دستگاه تولید زغال و مواد اولیه آن جمع می شود. اگر برای تولید زغال فشرده آگاهی لازم را ندارید و می ترسید،  باید بدانید که تولید زغال فشرده نیازی به تخصص ندارد و با آموزش های تولید زغال فشرده که از طرف سازندگان دستگاه های تولید زغال ارائه می شود، می توانید کارتان را آغاز کنید. تولید زغال مانند هر کسب و کار دیگری موانعی دارد و نمی توان مشکلات تولید زغال را نادیده گرفت اما با توجه به توجیه اقتصادی بودن تولید زغال فشرده، به این کسب و کار اطمینان خواهید کرد.

نحوه افزایش درآمد در تولید زغال

افزایش درآمد در تولید زغال به چند عامل مهم بستگی دارد. اولین عاملی که باعث استقبال مشتریان و در نتیجه افزایش درآمد تولید زغال می شود، افزایش کیفیت زغال های تولید شده است. با افزایش کیفیت زغال در کارگاه های تولیدی، رضایت مشتریان را کسب می کنید و در نتیجه فروش بیشتر و درآمد بالاتری را تجربه خواهید کرد.

در واقع این امری بدیهی است که محصول خوب، مشتریانی خوبی هم خواهد داشت. اولین  عامل مهم برای افزایش درآمد از طریق بالا بردن  کیفیت زغال تولیدی، مواد اولیه تولید زغال فشرده است.

برای تولید زغال فشرده معمولا از خاک اره و پوست گردو و بادام استفاده می شود. خاک اره چوب های درخت بلوط، گردو و لیمو و سپیدار از بهترین خاک های اره هستند. بنابراین استفاده از خاک اره خوب و مرغوب در تولید زغال با کیفیت موثر است.

اما بعضی از تولیدکنندگان زغال از ام دی اف برای خاک اره استفاده می کنند که استفاده از چوب ام دی اف برای خاک اره اصلا پیشنهاد نمی شود. زیرا خود ام دی اف از خرده چوب ها تهیه می شود.

استفاده از چوب های سر شاخه و چوب روسی برای تولید زغال فشرده مناسب نیستند. زیرا این نوع چوب ها، کیفیت زغال تولیدی را یر سوال می برند. جالب است بدانید زغال های تولید از چوب های روسی در هنگام گرم شدن و سوختن، جرقه خواهند زد و جرقه زدن در هنگام سوختن زغال از نشانه های زغال نامرغوب است.

بعضی از تولیدکنندگان نیز برای صرفه جویی در هزینه های تولید زغال فشرده، از چسب استفاده می کنند. اما باید بدانید که زغال هایی که با چسب تولید شده اند از بی کیفیت ترین زغال های موجود در بازار هستند و در هنگام سوختن زغال، گازهای سمی نیز تولید می کنند.  حال درک خواهید کرد که تولید زغال با کیفیت و مرغوب، چقدر در افزایش درآمد در تولید زغال موثر است.

راهکار دیگری که در افزایش درآمد در تولید زغال بکارتان خواهد آمد، کوره تولید زغال است. شاید برایتان جالب باشد که میزان قدرت کوره و توانایی گرم کردن آن، نحوه طراحی دستگاه تولید زغال و گازگیری دستگاه، در تولید زغال فشرده با کیفیت موثر است.

راه دیگر افزایش درآمد در تولید زغال، در صادرات آن است. تا چند سال اخیر، برای مصرف زغال داخل کشور، مجبور به واردات زغال فشرده بودیم. اما در طی همین چند سال با افزایش تولید زغال در ایران، نه تنها بازار داخلی را تحت پوشش قرار داده ایم، بلکه آمادگی صادرات زغال فشرده به کشورهای عربی، ترکیه، پاکستان و افغانستان را داریم. با صادرات زغال فشرده به کشورهای خارجی، باعث افزایش درآمد در تولید زغال خواهید شد.

نحوه افزایش درآمد در تولید زغال

نحوه افزایش درآمد در تولید زغال

قیمت دستگاه تولید زغال

همانطور که در بالا بررسی کردیم، با کمک دستگاه های تولید زغال، علاوه بر تامین نیاز بازار درون کشور، با صادرات زغال تولیدی به کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق، پاکستان و سایر کشورها، از درآمد بالایی لذت ببرید. برای تولید زغال فشرده مرغوب و با کیفیت به دستگاه های با کیفیت تولید زغال احتیاج دارید.

توصیه می کنیم خودسر برای تهیه دستگاه تولید زغال فشرده عمل نکنید و حتما با کسانی که در این مسیر تجربه دارند مشورت کنید و از قیمت دستگاه تولید زغال اطلاع یابید، سپس برای خرید دستگاه اقدام نمایید. پس این فرصت شغلی را از دست ندهید و با راهنمایی از متخصصان  در مجموعه زغال صنعت و مشورت درباره قیمت دستگاه های تولید زغال، به این حوزه پر سود وارد شوید.

بازار فروش زغال فشرده

بازار فروش زغال فشرده در داخل کشور با استقبال خوبی رو به رو است. یکی از علت های بازار فروش خوب در داخل کشور، در دسترس بودم مواد اولیه تولید زغال چینی یا فشرده است.

برخلاف تولید زغال سنتی که به چوب درختان احتیاج بود، در تولید زغال فشرده با ضایعات کارگاه های مبل سازی و نجاری های صنعتی، می توانید به تولید زغال فشرده با کیفیت اقدام کنید. عامل مهم دیگر در بازار فروش خوب زغال، امکان صادرات ان به کشورهای دیگر است که در این زمینه مجوزهای صادرات زغال فشرده ارائه می شود.

هزینه راه اندازی تولیدی زغال

هزینه راه اندازی خط تولید زغال در مجموع به هزینه دستگاه ها، هزینه مواد اولیه باز و هزنیه نیروهای انسانی باز می گردد. البته هزینه راه اندازی خط تولید زغال به حجم زغال تولیدی که در نظر دارید بستگی دارد.

در نهایت از آنجایی که تولید زغال فشرده با کوره های صنعتی انجام می شود، جالب است بدانید تعداد نیروی انسانی کمتری در کوره های صنعتی نیاز است. از طرفی مواد اولیه تولید زغال فشرده ارزان و در دسترس است.

در نتیجه برای ورود به عرصه تولید زغال فشرده، به راهنمایی جهت خرید دستگاه های تولید زغال فشرده دارید تا با خریدن دستگاه های ضروری، به کاهش هزینه های خود کمک کنید.

توجیه اقتصادی تولید زغال

توجیه اقتصادی بودن تولید زغال به مواد اولیه و بازار فروش زغال های فشرده باز می گردد. همانطور که قبلا صحبت کردیم، برای تولید زغال هم با تقاضای فراوان داخلی و هم با تقاضای صادرات برای کشورهای دوست و همسایه رو به رو هستید. هم چنین مواد اولیه ای مانند خاک اره و پوست گردو، بر اقتصادی بودن تولید زغال چینی صحه می گذارند.

آموزش تولید زغال فشرده

آموزش تولید زغال فشرده آغاز راه تولید زغال است. آموزش و یادگیری تولید زغال نیاز به تحصیلات آکادمیک ندارد و تنها با آموزشی کوتاه از سوی تولیدکنندگان دستگاه های تولید زغال، می توانید به این عرصه وارد شوید. این آموزش تولید زغال و مجوز تولید زغال فشرده، راه تولید زغال را برای شما هموار خواهد کرد.

برای ورود به حوزه تولید زغال حتما با کسانی که در این راه تجربه دارند، مشورت کنید و از هیمن ابتدا در هزینه های خود صرفه جویی کنید. برای اطلاع از قیمت دستگاه تولید زغال و کسب اطلاعات برای شروع کار تولید زغال می توانید با کارشناسان ما در مجموعه زغال صنعت در ارتباط باشید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : تولید زغال فشرده,راه اندازی تولیدی زغال, دستگاه تولید زغال, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 292 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 21:06

سرویس دهی منظم جاروبرقی می تواند به کارکرد عالی و افزایش عمر موتور کمک کند یا حداقل از خرابی زودهنگام جلوگیری کند. شما باید حداقل هر 12 ماه یکبار جاروبرقی خود را سرویس کنید. بنابراین از سرویس منظم جاروبرقی خود غافل نشوید. در واقع جاروبرقی ها بسته به کیفیت، دفعات استفاده و نگهداری عمومی، معمولاً 8 تا 12 سال دوام می آورند. با نگهداری و تعمیر جاروبرقی خود در صورت لزوم می توانید عمر مفید آن را افزایش داده و هزینه آن را کاهش دهید.

نظافت جاروبرقی اهمیت زیادی دارد. هزینه های تعمیرات جاروبرقی گاهی آنقدر بالاست که اگر قبل از خراب شدن آن اقدام به سرویس کردن کنیم، از بسیاری از هزینه های جلوگیری کرده ایم. علت کم شدن مکش جاروبرقی را در عدم تمیز کردن جاروبرقی می توان پیدا کرد.

با تمیز کردن فیلتر جاروبرقی و  کیسه جاروبرقی های سلطی از بسیاری از خرابی های احتمالی پیشگیری کنید. اما سوالاتی که پیش می آید این است که: نحوه سرویس کردن جاروبرقی چگونه است؟ چگونه کیسه جارو برقی را تمیز کنیم؟ چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم؟ در این مطلب به این سوالات خواهیم پرداخت.

آیا جاروبرقی ها نیاز به سرویس دارند؟

آیا جاروبرقی ها نیاز به سرویس دارند؟

نحوه سرویس کردن جاروبرقی

قبل از تمیز کردن جارو برقی، از عدم اتصال آن به  برق مطمئن شوید. یک بار در ماه، از یک پارچه مرطوب و مواد شوینده ملایم برای پاک کردن هرگونه آلودگی از پوشش، شلنگ ها و اتصالات استفاده کنید.

در صورت بروز انسداد، سیم را از برق بکشید و میله جارو برقی، شیلنگ و همچنین درگاه های ورودی و خروجی را بررسی کنید تا از انسداد در آنها اطمینان حاصل کنید.

اگر غلتک روی میله محکم شده و با نخ پیچیده یا با الیاف مسدود شده است، آنها را با قیچی یا درزگیر برش دهید. قبل از رفع هرگونه انسداد، اطمینان حاصل کنید که دستگاه از پریز برق جدا شده است.

کیسه های جاروبرقی را هر هفته یا به دفعات مورد نیاز خالی یا عوض کنید. از علت های کم شدن مکش جارو برقیاین است که هوا از طریق کیسه عبور می کند و با پر شدن آن، جریان هوا و مکش به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. مرتباً کیسه جارو برقی را چک کنید و اجازه ندهید بیش از سه چهارم پر شود.

اگر می خواهید کیسه های پارچه ای را در خانه خالی کنید بهتر است کیسه را درون یک کیسه زباله بزرگ خالی کنید. اما توصیه می کنیم این کار را در فضای باز و خارج از خانه انجام دهید.  اگر این کار را باید در داخل خانه انجام دهید،  برای به حداقل رساندن انتشار گرد و غبار، می توانید کیسه جارو برقی را درون یک کیسه بزرگ زباله قرار دهید، سپس کیسه زباله را با یک دست بسته نگه دارید در حالی که کیسه جارو برقی را با دست دیگر خود تمیز می لرزانید.

اگر جارو برقی شما مخزن آشغال دارد، آن را خالی کنید و سپس فقط با آب ساده بشویید (هرگز مواد شوینده اضافه نکنید) و قبل از جای گذاری آن را کاملا خشک کنید. سیکلون داخلی و پارچه کیسه جاروبرقی هرگز نباید مرطوب شوند. برای از بین بردن تجمع پرزهای روی کیسه، آن را با یک برس خشک تمیز کنید.

هر دو یا سه سال یک بار، برای تمیزکاری حرفه ای و تعویض قطعات آسیب دیده ، جاروبرقی خود را به نمایندگی یا تعمیرگاه قابل اعتماد بسپارید.

جالب است بدانید که بیشتر خرابی های دستگاه جاروبرقی به دلیل پارگی پاکت و نفوذ خاک به موتور دستگاه، یا درست قرار نگرفتن کیسه در جای خود یا کهنه بودن کیسه جارو برقی و نشت خاک به درون دستگاه رخ می دهد. بنابراین خرید پاکت جاروبرقی و توجه به سیکل تعویض آن اهمیت می یابد.

پاکت جاروبرقی سطلی

پاکت یکبار مصرف جارو برقی سطلی را به طور منظم تعویض کنید. برای جلوگیری از کاهش مکش جارو برقی و خاک گرفتن درون جارو و موتور دستگاه، باید مرتبا پاکت جارو برقی را عوض کنید. بعضی از افراد فکر می کنند زمان تعویض پاکت جاروبرقی زمانی است که کیسه تا انتها پر شده است اما باید بدانید که وقتی دو سوم پاکت پر شد، باید کیسه را عوض کنید. این کار به سلامت دستگاه شما نیز کمک می کند و از نفوذ خاک به درون اجزای داخلی آن نیز جلوگیری می کند.

خرید پاکت جارو برقی

خرید کیسه جاروبرقی از نگرانی های انتشار غبار درون خانه و ایجاد یا تشدید آلرژی می کاهد. درواقع افرادی که در ساختمان ها یا آپارتمان ها زندگی می کنند ترجیح می دهند به جای تعویض و شست و شوی پاکت جاروبرقی، کیسه ای نو تهیه کنند.

در خرید پاکت جاروبرقی به مدل دستگاه خود توجه کنید. زیرا گاهی محفظه قرارگیری در مدل های مختلف با هم متفاوت است.  برای خرید پاکت جاروبرقی از فروشگاه های معتبر، ما در مقابل شما هستیم.

زمان تعویض پاکت جاروبرقی

زمان مناسب برای تعویض کیسه جاروبرقی می تواند با توجه به تعداد دفعات جارو کشیدن و نوع دستگاه شما بسیار متفاوت باشد. بهترین پاسخ این است که بهتر است پاکت جاروبرقی خود را قبل از استفاده چک کنید. حداقل ماهانه پاکت جاروبرقی خود را چک کنید. اگر احساس می کنید کیسه کاملاً پر است، پس احتمالاً درست فکر می کنید که زمان تعویض آن رسیده است. اگر هر بار که جارو برقی می زنید، کف خانه ی شما پر از خز، گرد و غبار یا آشغال های کوچک است، مطمئن باشید باید کیسه جاروبرقی خود را عوض کنید. کم شدن مکش جاروبرقی نیز از علائم زمان تعویض جاروبرقی است.

حتی اگر به بهترین شیوه نیز از جارو برقی خود محافظت کنید، باز هم نیاز است تا هر سال یک سرویس کلی داشته باشید. برای سرویس اساسی جاروبرقی بهتر است این کار را به تعمیرکار حرفه ای این کار برسانید. این نکته را در گوشه ای از ذهن خود داشته باشید که اغلب خرابی های جاروبرقی ناشی از پاکت جاروبرقی است. گاهی پاکت جاروبرقی مناسب دستگاه شما نیست. یا پاکت جاروبرقی بیش از حد پرشده و خاک را به داخل موتور وارد کرده و باعث اختلال در عملکرد جاروبرقی می شود. برای تعویض پاکت جاروبرقی که پر شده است نیز بهتر است خارج از منزل آن را خالی کنید و با بستن دهان با شال و روسری، کیسه را به زمین بکوبید و خاک های چسبیده به دیواره را از آن خارج کنید. برای تضمین کیفیت و سلامت دستگاه جاروبرقی نیز می توانید برای خرید پاکت جاروبرقی جدید اقدام کنید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : خرید پاکت جاروبرقی,تعویض کیسه جاروبرقی,پاکت جاروبرقی سطلی, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 259 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 21:04

شرکت های زیادی در دنیا در تولید تفنگ های بادی فعالیت می کنند که می توان از هاتسان، گامو، کرال، والتر، وایرخ، کراسمن، نوریکا و دیانا و سایر مدل های دیگر را نام برد. تفنگ بادی دیانا ساخت کشور آلمان است و مشخصات اصلی آن کیفیت ساخت بالا، دقت زیاد، و طول عمر مناسب است. محصولات تفنگ بادی دیانا در دو گروه فنر پیستون و پی سی پی به بازار عرضه می شود. قوی ترین تفنگ بادی دیانا، دیانا 350 مگنوم با قدرت تقریبا 30 ژول و ضعیف ترین آن ها دیانا سری 20 و 30 با قدرت تقریبی 16 ژول می باشد. مکانیسم ماشه در همه تفنگ های بادی با یک هدف عمل می کند و آن هم شلیک کردن گلوله است.

در بیشتر اسلحه های بادی ماشه با انگشت اشاره چکانده می شود. ماشه در تفنگ های بادی از مجموعه ای اهرم ها و فنر ها در کنار قطعات فلزی تشکیل شده است تا با حرکت دادن سوزنی درون لوله و وارد شدن نیرو به فشنگ، عمل شلیک کردن اتفاق بیفتد. در کل ماشه در سلاح های بادی قطعه ای اساسی و بسیار مهم است.

بنابراین باید با نحوه بستن ماشه تفنگ بادی آشنایی داشته باشید. توجه داشته باشید که نحوه بستن ماشه در هر تفنگ بادی با توجه به تنوع شرکت های سازنده متفاوت است. برای مثال نحوه بستن ماشه تفنگ بادی چینی و  نحوه بستن ماشه تفنگ بادی کرال  با نحوه بستن ماشه تفنگ بادی دیانا حتی در جزئیات نیز متفاوت است. در این مطلب به نحوه بستن ماشه تفنگ بادی دیانا می پردازیم.

نحوه بستن ماشه تفنگ بادی دیانا

نحوه بستن ماشه تفنگ بادی دیانا

برای بستن ماشه تفنگ بادی دیانا ابتدا باید پولی های صفحه ای را در قالب فلزی آهنی وارد کنید. پولی اولی را طبق محفظه روی قالب فلزی سوار کنید سپس پولی دوم را از طرفی که خار کوچکی دارد نصب کنید.

بعد یک قطعه پلاستیکی که پین کوچکی در انتهای آن است را روی قالب آهنی متصل کنید. در قدم بعدی قطعه فلزی را همراه با فنر مخصوص درون قالب فلزی سوار کنید. حال قطعه را کمی فشار دهید تا فنر کاملا در پین دوم جای گیرد.

در این مرحله روکش پلاستیکی را روی قالب فلزی می کشیم تا قطعاتی که در مراحل قبل به هم وصل کردیم از هم جدا نشوند. قسمت فلزی ضامن را درون قالب فلزی جا بزنید. دو پین فلزی را در پشت فنر جای بگذارید. دقت کنید که این کار را آهسته انجام دهید تا سیستم هایی که تا اینجا ایجاد کردیم به هم نخورد.

حال فنر دوم را طبق جای خالی درون قالب، به ان متصل می کنیم. سپس  با فشار ته یک میله فنر را در جای خود نگه دارید و پین های بعدی را متصل کنید. حال ضامن را کمی عقب بکشید و اهرم را در محل خود اتصال دهید.

اگر تا اینجا مراحل را به درستی انجام داده باشید، ضامن باید به درستی عقب و جلو برود. آخرین قطعه هم ماشه اصلی است که با کمک یک فنر کوچک در زیر قالب فلزی قرار می گیرد. اموزش بستن ماشه تفنگ بادی ما به انتها رسید.

تعمیر ماشه تفنگ بادی

برای تعمیر ماشه تفنگ بادی می توانید خودتان دست به کار شوید و با بررسی قطعات درون آن مشکل را حل کنید؛ البته در صورتی که در این کار سررشته داشته باشید. در غیر این صورت توصیه نمی کنیم که خودتان وارد عمل شوید.

تعمیر تفنگ بادی یک کار تخصصی است و مانند هر کار تخصصی که سعی می کنیم به متخصص آن حوزه بسپاریم، این مسئله برای تعمیر اسلحه های بادی هم صدق می کند.

شاید مشکل اسلحه شما چیز دیگری باشد و شما درست متوجه آن نشوید و در فرآیند تعمیر اسلحه، به قسمت دیگری از آن صدمه وارد کنید که ممکن است این آسیب قابل حل نباشد.

بنابراین بهتر است برای تعمیر تفنگ بادی از افراد با تجربه کمک بگیرید. ما در مجموعه شاه شکار در کنار امکان خرید تفنگ های بادی هاتسان، رکسی مکس، ایرآرمز، اف ایکس، والتر و کرال و لوازم جانبی انواع تفنگ بادی، خدمات تعمیرات تفنگ های بادی را نیز ارائه می دهیم.

آموزش تعمیر تفنگ بادی هاتسان

آموزش تعمیر تفنگ بادی هاتسان همانطور که در بالا اشاره کردیم کار هر کسی نیست و باید این کار را به افراد ماهر سپرد. گاهی پیدا کردن تعمیرکار تفنگ بادی هاتسان کار دشواری است. از این رو مجموعه شاه شکار خدمات تعمیر تفنگ های بادی  را برای همه عزیزان از کل ایران فراهم کرده است.

قیمت تعمیر تفنگ بادی

هزینه تعمیر تفنگ بادی رقمی یکسان و قطعی نیست و با توجه به نوع خرابی، قطعه معیوب، نیاز به خرید قطعه جدید و دستمزد تعمیرکار متغیر است. از این جهت، برای اطلاع از هزینه های تعمیر تفنگ بادی با متخصصان ما در شاه شکار در تماس باشید.

خرید تفنگ بادی

برای خرید تفنگ بادی باید به مکانیزم شلیک، کالیبر، توان، جنس بدنه، شرکت سازنده، مکانیزم مسلح شدن و سایر موارد توجه کنید. حتی مواردی که ذکر شد در تعیین قیمت تفنگ بادی دخیل هستند. تفنگ های بادی هر شرکت سازنده تفنگ بادی بازه قیمتی خاصی دارد. ویژگی های مورد نظر خود را تعیین کنید و به دنبال بهترین کیفیت مواد و ساخت و سازهایی باشید که توانایی خرید آن را دارید. با توجه به تفاوت قیمت در انواع تفنگ بادی، باید بدانید که تعیین میزان بودجه شما در داشتن انتخاب بهتر به شما کمک خواهد کرد و محدوده انتخاب های درست شما را محدود می کند تا به بهترین تفنگ بادی مطابق با نیازتان دست پیدا کنید.

اگر برای اولین بار برای خرید تفنگ بادی اقدام می کنید، بزرگترین راهنمایی ما به شما این است که در میان انبوهی از مدل های مختلف گیج نشوید و تنها با خود فکر کنید که تفنگ بادی را برای چه کاری می خواهید؟ برای تفریح؟ مسابقات؟ یا شکار حیوانات درنده؟ سپس با کوچک شدن دامنه محصولات، با توجه به هزینه ای که در نظر دارید در میان مدل های موجود جست و جو کنید. اگر احساس می کنید برای خرید بهترین تفنگ بادی مطابق با نیاز خود به راهنمایی بیشتری احتیاج دارید با متخصصان ما در مجموعه شاه شکار ارتباط برقرار کنید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : اموزش بستن ماشه تفنگ بادی,نحوه بستن ماشه تفنگ بادی دیانا,نحوه بستن ماشه تفنگ بادی چینی , نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 238 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 21:02

با افزایش جمعیت و کمبود واحد مسکونی، با کاهش ساخت ساختمان های یک طبقه روبرو هستیم. اما همچنان در شهرهای کوچک شاهد ساخت ساختمان های یک طبقه هستیم که نیاز به نمای ساختمان یک طبقه هستند. طراحی و اجرای نمای ساختمان، به ارزش مادی سختمان می افزاید. در اجرای نمای ساختمان یک طبقه می توان از انواع نمای سنگ، چوب، کامپوزیت ، شیشه و نمای رومی استفاده کرد. البته استفاده از انواع نمای کلاسیک یا مدرن به نوع طراحی داخلی ساختمان و سلیقه صاحب ویلا برمی گردد.

نمای ساختمان یک طبقه

طراحی و اجرای نمای ساختمان یک طبقه با بسیاری از مصالح امکان پذیر است. عمده مصالح نمای ساختمان ها از سنگ هستند. در سال های اخیر استفاده از انواع نماهای مصنوعی نیز مورد استقبال افراد بوده است.

نمای بیرونی ساختمان یک طبقه علاوه بر تاثیر زیادی که بر زیبایی اثر دارد، مانند یک لایه محافظ برای ساختمان محسوب می شود. نمای ساختمان به عنوان قالبی برای طراحی باقی قسمت های ساختمان است.

هم چنین نمای ساختمان اولین چیزی است که در لحظه اول توجه افراد را به خود جلب می کند و یکی از عوامل تاثیرگذار در خرید و فروش ساختمان به شمار می رود. نمای ساختمانی آجر و سنگ از قدیمی ترین نماهای ساختمان هستند که با وجود سنتی بودنشان هنوز هم پرکاربرد هستند.

اجرای نمای ساختمان یک طبقه

اجرای نمای ساختمان یک طبقه رو به کاهش است اما همواره ساختمان های یک طبقه در شهر های بزرگ و به مقدار کمتر در شهرستان ها نیاز به اجرای نمای ساختمان یک طبقه دارند. نمای ساختمان یک طبقه بسیار مورد توجه است و اثر دو چندانی بر زیبایی ساختمان دارد. لذا بسیار مورد توجه است. برای اجرای نما خانه یک طبقه به طور معمول از متریال کلاسیک یا مدرن استفاده می کنند. البته بهتر است با در نظر گرفتن بافت منطقه و بهترین مصالح در دسترس برای اجرای نمای ساختمان یک طبقه اقدام کرد.

اجرای نما ساختمان یک طبقه

اجرای نما ساختمان یک طبقه

انواع نما ساختمان یک طبقه

نمای مدرن ساختمان یک طبقه

تنوع بالا و سادگی در عین زیبایی نمایهای مدرن باعث شده این سبک از نما بسیار مورد توجه معماران قرار گیرد.  به طو معمول در طراحی نمای ساختمان یک طبقه، سعی می شود بیشتر از نمای شیشه استفاده شود تا ساختمان بتواند ازتباطش را با محیط اطراف حفظ کند.

هم چنین نمای شیشه ای برای اجرای نمای ساختمان یک طبقه، زیبایی خاصی را به اثر می بخشد. البته استفاده استفاده از شیشه برای نمای ساختمان یک طبقه در مناطق گرم، خشک و سرد کوهستانی ایده خوبی نیست. هم چنین توصیه می شود در طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن، از تزئینات اضافه پرهیز شود و سعی شود اجرای نما در عین سادگی انجام شود.

برای نمای ساختمان در مناطق سرد، طراحی نمای صلب انتخاب بهتری است. همین طور طراحی نمای ساختمان یک طبقه در مناطق زلزله خیز، بهتراست از کامپوزیت، سرامیک و … باشد.

نمای بومی ساختمان یک طبقه

طراحی نمای ساختمان با توجه به نوع اقلیم منطقه از مهم ترین موضوعات است که باید مورد توجه قرار گیرد. متریال های مصرفی نمای ساختمان یک طبقه  از نظر ظاهر و سازگاری با محیط اهمیت پیدا می کنند.

به عنوان مثال برای نمای ساختمان یک طبقه در یک منطقه معتدل و مرطوب مانند شمال که سقف خانه ها شیروانی است، بهتر است از جنس چوب و موادی باشد که ضد رطوبت باشند. هم چنین نمای بومی ساختمان یک طبقه در یک منطقه سرد و کوهستانی، شیشه نمی تواند باشد. زیرا استفاده از نمای شیشه موجب هدر رفت انرژی می شود.

رایج ترین نمای ساختمان یک طبقه

برای نمای ساختمان یک طبقه با توجه هزینه نماهای مختلف، اقلیم و شرایط آب و هوایی و سلیقه مشتری می توان از متریال مختلفی استفاده کرد. در ادامه رایج ترین نمای ساختمان یک طبقه که مورد استقبال بسیاری از افراد است بررسی می شود.

نمای ساختمان سنگ

نمای ساختمان سنگ از قدیمی ترین نماهای ساختمان هاست اما همچنان پرطرفدار است و از آن استفاده می شود. از نمای ساختمان سنگ معمولا برای ساختمان های چند طبقه و دوبلکس استفاده می شود. نمای سنگی ساختمان زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد و در عین زیبایی، سادگی خاصی نیز دارد. در سال های گذشته به کمک نمای ساختمان سنگ، نماهای زیبا و شیکی برای ساختمان های اداری و تجاری طراحی می کنند.

نمای بیرونی ساختمان یک طبقه با سنگ تراورتن

امروزه استفاده از سنگ مصنوعی در نماهای ساختمان بسیار مورد توجه معماران است. نمای بیرونی ساختمان یک طبقه با سنگ تراورتن به دلیل زیبایی، تنوع زیاد و کیفیت بالا مورد توجه معماران قرار گرفته است. سنگ تراورتن به دلیل چسبندگی بالا به سایر مصنوعات سنگی، مقاومت بالا و صیقل پذیری فوق العاده و همین طور مقاومت در برابر رنگ  باران های اسیدی، انتخاب خوبی برای نمای ساختمان یک طبقه است.

نمای سنگ بهترین نمای خارجی و حتی نمای داخلی ساختمان محسوب می شود. سنگ تراورتن از جمبه سنگ های سبک محسوب می شود که به راحتی به هر سطحی می چسبد. در نمای رومی نیز از این سنگ برای نما استفاده می شود.

نمای ساختمان یک طبقه رومی

نمای ساختمان یک طبقه رومی به زیبایی و شیک بودن، افراد زیادی را به خود جلب کرده است. نمای رومی از جمله نماهای لوکس محسوب می شود که معمولا با نور پردازی در شب زیبایی آن دو چندان می شود. معماری نمای ساختمان رومی پیچیده و پرکار است. اما به دلیل زیبایی و شکوه فوق العاده اش برای ساختمان های لوکس و ویلاهای یک طبقه مورد استفاده قرار می گیرد.

نمای ساختمان ویلایی

نمای ساختمانی ویلایی که در عین لوکس بودن، ساده و زیبا باشد همواره مورد توجه مردم است. برای اجرای نمای ساختمان ویلایی، نمای کلاسیک و مدرن می توان استفاده کرد. استفاده از متریال هایی مانند سنگ تراورتن، سیمان سفید، چوب و سنگ آنتیک به زیبایی نمای ساختمان ویلایی کمک خواهد کرد.

برای اجرای نمای ساختمان یک طبقه، باید به طرایح داخلی ساختمان، شرایط آب و هوایی منطقه، هزینه مواد اولیه و سلیقه کارفرما توجه نمود. استفاده از نمای کلاسیک یا مدرن به نظر شخصی فرد برمی گردد. با انواع متریال نمای ساختمان، می توانید نمای ساده یا پیچیده را روی نمای بیرونی ساختمان خود کار کنید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نمای ساختمان ویلایی,نمای ساختمان ,رایج ترین نمای ساختمان,نمای مدرن ساختمان, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 230 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 20:44

خرید مبل یکی از قسمت های چیدن دکور منزل است. برای خرید مبل نکات زیادی را باید لحاظ کنید تا بهترین و با کیفیت ترین مبل را برای خود انتخاب کنید. فرقی نمی کند که برای خرید مبل کلاسیک اقدام می کنید یا مبل راحتی جدید، در هر صورت جنس چوب کلاف مبل از موارد مورد اهمیت است. برای  خرید مبل آنلاین ارزان و یا خرید مبل از تولیدی، جنس پارچه مبل نیز از اهیمت بالایی برخوردار است. کلاف مبل و اسفنج یا فوم مبل نیز از موارد بسیار مهم در خرید مبل است. خرید مبل از تولیدی عطاآباد به شما این امکان را می دهد که مواد اولیه مبل خود را با توجه به آب و هوای شهرتان، سلیقه خود و نوع دکور خانه تان انتخاب کنید و از مبلمان دلخواه خود لذت ببرید.

با خرید مبل از تولیدی می توانید در کنار خرید مبلمان باکیفیت، در هزینه های خود صرفه جویی کنید. مجموعه ایکس با سال ها فعالیت در زمینه تولید مبلمان، نهایت صداقت و وجدان را در رابطه با مشتریان خود دارد. لذا می توانید با خیال راحت برای خرید مبل اقدام کنید.

خرید مبل از تولیدی

خرید مبل از تولیدی مزیت های زیادی برای مشتریان دارد. اولین امتیاز خرید مستقیم مبل از تولیدی، خرید مبل با قیمت پایین تر است. زیرا تولیدی های مبل عطاآباد با تولید هر مدل مبل، مواد اولیه را به صورت کلی تهیه می کنند. در نتیجه در هزینه های مواد اولیه صرفه جویی می شود و خرید مبل از تولیدی به صورت مستقیم، مقرون به صرفه است.

اگر فرد سخت پسند هستید و مدل های مبل موجود در بازار باب میل و سلیقه شما نیست، خرید مستقیم مبل از تولیدی به شما این امکان را می دهد که مدل مبل، رنگ و جنس پارچه را انتخاب کنید و یک دست مبل راحتی را با طرح دلخواه و قیمت مناسب به خانه خود ببرید.

خرید مبل

خرید مبل

 خرید مستقیم مبل از عطاآباد

خرید مستقیم مبل از عطاآباد که مرکز تولید انواع مبل و وسایل چوبی است به مشا این اطمینان را می دهد که مبل شما زیر دست ماهرترین تولید کننده قرار گرفته است. هم چنین سابقه مبل ساز های منطقه عطاآباد بسیار درخشان است و همواره سعی می کنند رضایت مشتری را جلب کنند.

خرید مبل کلاسیک

خرید مبل و قیمت مبل ارتباط مستقیمی با متریال مبل دارد. معمولا در مبل های کلاسیک به خاطر ساختار رسمی که مدنظر است از فوم سرد استفاده می شود. جنس چوب های مبل کلاسیک نیز ار راش یا گردو است.

با توجه به کیفیتی که چوب کلاف مبل دارد و کیفیت اسفنج به کار رفته، برای خرید مبل کلاسیک باید هزینه کنید. در صورتی که برای خرید مبل، به راهنمایی های بیشتری نیاز دارید، با مشاورین ما در مجموعه ایکس ارتباط بگیرید.

راهنمای خرید مبل

برای خرید مبل برای تکمیل دکوراسیون منزل خود، علاوه بر در نظرگرفتن ظاهر امر، باید به فاکتورهای مهم تری نیز بپردازید. در این مطلب سعی کردیم با راهنمای خرید مبل، مواردی را بررسی کنیم که در خرید مبل از تولیدی اهمیت زیادی دارد.

کلاف مبل چیست؟

کلاف مبل به اسکلت چوبی مبل اطلاق می شود که همچون استخوان بندی برای انواع مبل راحتی، سلطنتی، کلاسیک و سایر انواع مبل عمل می کند. در خرید مبل، به متریال و جنس کلاف مبل دقت کنید. چوب های کلاف مبل هر چقدر تیره تر باشند، دوام و کیفیت بالاتری دارند و در نتیجه آن، قیمت بالاتری نیز دارند.

هر چه کلاف مبل از جنس مرغوب تری باشد، عمر مبل شما بیشتر است. کلاف مبل، اساس و پایه کار تولید مبل است، در نتیجه برای خرید مبل با دوام و با کیفیت حتما از کلاف مبل آن بپرسید. در ادامه درباره کلاف مبل راحتی، سلطنتی و کلاسیک صحبت خواهیم کرد.

  • کلاف مبل راحتی

رویه کلاف مبل راحتی دو قسمت مهم در تولید مبل راحتی هستند. در رویه مبل های راحتی از پارچه مبل یا چرم استفاده می شود. در تولید مبل راحتی به طور معمول از چوب های سبک تر و با مقاومت بالا استفاده می شود مانند چوب روس و صنوبر.

برای خرید مبل حتما از جنس کلاف مبل پرس و جو کنید. انتخاب جنس کلاف مبل بر اساس آب و هوای محل زندگی تعیین می شود. به عنوان مثال در مناطق مرطوب و شرجی مانند شمال و جنوب ایران، از چوب روس برای تهیه کلاف مبل استفاده می شود. زیرا مقاومت بالاتری در مقابل رطوبت دارد. در مناطق خشک هم، چوب صنوبر انتخاب خوبی برای تولید مبل است.

برخی از تولید کنندگان بی وجدان به دلیل پوشیده شدن کلاف مبل توسط رویه مبل، از چوب های مختلف با انواع مختلف در تولید مبل استفاده می کنند. از این جهت توصیه می کنیم حتما از فروشگاه های معتبر برای خرید اینترنتی مبلمان اقدام کنید.

  • کلاف مبل سلطنتی

اسکلت بدنه مبلمان سلطنتی،  همانطور که واقف هستید از جنس چوب می باشد. در خرید مبل سلطنتی یا استیل حواستان باشد که کلاف مبل سلطنتی از جنس چوب راش یا گردو می باشد اما به ندرت از چوب سفید نیز استفاده می شود.

دو عامل که باعث می شود کمتر از چوب سفید استفاده شود، کیفیت پایین تر و انعطاف پذیری کمتر آن به نسبت چوب گردو و راش است. چوب راش سنگین است اما نقش و نگار را بهتر روی خود می پذیرد. در مقابل چوب گردو سبک است و در برابر فشار مقاومت زیادی دارد.

  • کلاف مبل کلاسیک

در ساختمان مبل کلاسیک بیشتر از چوب گردو، راش، چنار و نراد استفاده می شود. زادگاه مبل های کلاسیک کشور های اروپایی هستند اما به ندرت به سایر کشورها  نیز راه یافت.

هنگام خرید مبل توجه داشته باشید که در کلاف مبل های کلاسیک بخاطر ماندگاری و کیفیت بالا، چوب های  گردو، چنار، راش و نراد به کار می رود. البته از چوب های دیگری نیز برای کلاف مبل می توان استفاده کرد اما بهترین جنس چوب برای مبل کلاسیک، چوب هایی است که در بالا آورده شده است.

ویژگی های کلاف مبل خوب چیست؟

  • کلاف مبل خوب هنگام استفاده جیر جیر نمی کند.
  • پایه های کلاف مبل لق نمی زند و تراز است.
  • روی سطح مبل ناهمواری حس نمی کنید.
  • دسته های مبل خراش یا شکستگی ندارد.
  • تاج مبل برآمدگی یا فرورفتگی نداشته باشد.

پارچه مبل

پارچه مبل دومین چیزی است که در خرید مبل باید به آن توجه کرد. انتخاب رنگ پارچه رو مبلی در خرید مبل کاملا سلیقه ای است و به دکوراسیون منزل شما بستگی دارد. تراکم پارچه های رومبلی با مقاومت آن رابطه مستقیم دارد.

هرچه تراکم پارچه بیشتر باشد، در هنگام نشست و برخاست مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. همچنین پارچه های با تراکم بالا در طول زمان بهتر ظاهر اولیه خود را حفظ می کنند.

انواع پارچه رومبلی در بازار وجود دارد که می توان به پارچه مبلی مازراتی، پارچه مبلی نخی یا پنبه‌ای، پارچه مبلی کتان، پارچه مبلی نانو، پارچه رومبلی پشمی،  پارچه مبلی چرم، پارچه مبلی مخمل، پارچه رومبلی جیر،  پارچه رومبلی ریون،  پارچه مبلی نایلونی و  پارچه مبلی پلی استر اشاره کرد. هر کدام از این انواع پارچه ویژگی مختص خود را دارند.

عامل مهم دیگری که در خرید مبل باید به آن توجه شود، فوم سرد و یا اسفنج درون مبل است.

فوم مبل

در خرید مبل حتما با دو راهی فوم سرد یا اسفنج روبرو خواهید شد. باید بدانید که فوم سرد خاصیت ارتجاعی دارد و پس از آن که از روی مبل برخیزید، سریع به حالت اولیه خود باز می گردد. فوم سرد دوام بالایی دارد و در مبل های استیل و سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

دوام و ماندگاری مبل حائز اهمیت است اما نرمی و راحتی در مبل های راحتی حرف اول را می زند که از این رو در مبل های راحتی از اسفنج استفاده می شود. اسفتنج ها دارای تراکم و وزن بالایی هستند که موجب احساس نرمی در مبل های راحتی می شوند.

فوم سرد یا اسفنج؟

برای انتخاب بین فوم سرد یا اسفنج باید بدانید که هر کدام با توجه به خصوصیاتی که دارند، در جای خود بهترین هستند. اما د راغلب مبلمان سلطنتی و استیل از فوم سرد و در مبلمان راحتی از اسفنج با تراکم 30 یا 35 کیلویی استفاده می شود.

در بالا سعی کردیم نکات مهمی که باید در خرید مبل به آن ها توجه کنید را بررسی کنیم. در نهایت برای خرید مبل بهتر است با مشاوران ما در مجموعه ایکس صحبت کنید تا بهترین مبلمان را برای حال و پذیرایی خانه خود انتخاب کنید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : خرید مستقیم مبل از تولیدی,خرید مبل, مبل کلاسیک, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 272 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 20:42

کار کبد سم زدای و از بین بردن چربی های مضر در بدن است. تفکیک مواد مغذی از مواد زاید، سم زدایی، تجزیه مواد شیمیایی و یا تبدیل مواد شیمیایی سمی و غیرقابل دفع به مواد غیرسمی و قابل دفع (متابولیزه کرده و غیرفعال کردن سموم) از کارکردهای کبد است. آب قلیایی با بالا بردن خاصیت آنتی اکسیدانی از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند. بهترین راه پاکسازی کبد این است که هر روز به میزان کافی آب سالم بنوشید. این کار به خروج هر چه سریع‌تر مواد سمی از بدن کمک می کند. اغلب اوقات توصیه می کنند در آب کمی لیموی تازه اضافه کنید. زیرا لیمو خواص آنتی اکسیدانی و قلیایی دارد.اگر آب نوشیدنی دارای خواص قلیایی و آنتی اکسیدانی باشد مسلما تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت. آب قلیایی دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

آب قلیایی چگونه باعث سلامت کبد و بدن می شود ؟

در جریان تولید آب قلیایی، یون هیدروکسید  با بار منفی ایجاد می شود که به سبب آن، نسبت میان یون های اکسید کننده به یون های احیاکننده یا همان ORP (oxidation reduction potential) کاهش می یابد. ORP، متغیر پتانسیل اکسایش به احیا است که با واحد میلی ولت آنرا نشان می دهند. هرچه ماده غذایی ORP کمتری داشته باشد، دهنده الکترون بوده و خاصیت احیا کنندگی بیشتری دارد. در نتیجه رادیکال های آزاد را غیر فعال می کند، جلوی اکسیداسیون را گرفته و ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. آب های معمولی لوله کشی دارای ORP طبیعی بالا،  حدود 200+ تا400+mv هستند.

بطریهای آب آشامیدنی قلیایی هم دارای سطح 400+mv هستند. آب های یونیزه قلیایی به دلیل قدرت احیا کنندگی بالا دارای سطح منفی ORPبوده و درواقع آنتی اکسیدان می باشند.  یک لیوان آب یونیزه قلیایی 4 برابر یک ماهی قزل آلا آنتی اکسیدان دارد که از اکسید شدن LDL و کلسترول جلوگیری کرده و فرایند اکسیداسیون را در بدن کاهش می دهد.

می توان گفت آب قلیایی با خنثی کردن رادیکال های آزاد و کنترل اکسیداسیون در بدن، آنتی اکسیدانی در دسترس است. امروزه که سلول های بدن انسان در اثر تغذیه نامناسب، آلودگی هوا و تماس با اشعه های مختلف، بسیار نیازمند به آنتی اکسیدان می باشند. و چه بهتر از اینکه آنتی اکسیدان را مثل آب خوردن به بدن خود برسانیم.

خواص آب قلیایی در درمان بیماری های کبد

آیا آب قلیایی برای درمان سرطان کبد موثر است ؟

سرطان ها عمدتا براثر فعل و انفعالات داخل سلولی تحت تاثیر عوامل مخرب رادیکالهای آزاد. املاح مخرب. کلر. نیترات و عوامل ژنتیکی فعال شده بوجود می آیند. آب قلیایی به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی واکنش وارونه ایجاد می کند به این ترتیب که جلوی تخریب سلولی را می گیرد و PH مورد نیاز سلول های سرطانی را از آنها گرفته و مانع از رشد سریع آنها می شود.

تحقيقات اخير در معتبرترين مجله کبدشناسي Hepatology نشان مي دهد که آب قلیایی از وقوع کبد چرب غير الکلي و حتي پيشروي سرطان کبد جلوگيري مي کند.

تاثير 8 هفته استفاده آب قلیایی بر روي موشهاي مبتلا به سرطان کبد نشان داد که ميزان آنزيم هاي کبدي کاهش يافته و حتي سايز غده سرطاني نيز کوچکتر شده است.

تاثیرات شگفت انگیز آب قلیایی بر روی کبد

کبد یک بافت متابولیزه کننده است و به عنوان یک کارخانه شکست مواد غذایی نیاز به محیطی دارد که بتواند مانع از اضافه شدن املاح و ترکیبات چربی به عنوان بافت در درون خود گردد و در شکسته شدن این ترکیبات آنزیم های کبد نیاز به محیطی غیر اسیدی دارند.

فعالیت آنزیم های حیاتی کبد در محیط های قلیایی افزایش پیدا کرده و باعث کارکرد بهتر این عضو در دستگاه گوارش می گردد و مانع از آسیب رساندن به این بافت و آنزیم هایش می شود. بیماری کبد چرب در محیط اسیدی رخ میدهد ولی در محیط قلیایی به دلیل کارکرد خوب و به موقع آنزیم های کبد چربی کمتر ذخیره می شود و لازم به ذکر است که آب قلیایی در بهبود سریع این بیماری بسیار موثر است و به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی آب قلیایی از پیری زودرس و آسیب ویروس ها و باکتری ها به سلولهای کبد جلوگیری کرده و باعث سالم ماندن سلولهای آن می گردد.

دیگر آب را فقط برای رفع تشنگی ننوشید !

آب قلیایی لوکساب، حاصل پروسه یونیزاسیون آب آشامیدنی بوده که نتیجه آن کاهش ترکیبات مضر برای بدن نظیر نیترات، نیتریت، سولفات، کلرور و فلزات سنگین بوده و در مقابل آن املاح معدنی مفید و مورد نیاز بدن را که در عین حال باعث بهبود کیفیت آب می شوند، مانند کلسیم، منیزیم را افزایش می دهد.

آب قلیایی به دلیل تغییر ساختاری مولکول آب، جذب بالاتری در بدن دارد که نتیجه آن آبرسانی و اکسیژن رسانی بیشترمی باشد.

آب قلیایی به دلیل حذف یا کاهش قابل توجه آنیون ها، بسیار سبک و گوارا بوده که از نوشیدن آن لذت خواهید برد.

آب قلیایی به حذف سموم مواد غذایی نیز کمک می کند :

آب قلیایی قوی با pH بیش از 10.5 کمک می کند تا از سموم دفع میوه ها و سبزیجات تازه حذف شود

مطالعات ذکر شده گوشه ای از تحقیقاتی بود که در سال های اخیر بر روی آب قلیایی صورت گرفته است و تمامی مطالعات بر اثربخشی و بی ضرر بودن آن تاکید کرده اند.

آنچه در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اطلاع رسانی دقیق و علمی آب قلیایی همراه با فرهنگ سازی جهت بالا بردن سطح کیفیت زندگی در جامعه است.

آب قلیایی لوکساب به عنوان اولین و تنها آب قلیایی در ایران اقدام به تولید آب قلیایی با دانش روز دنیا و جدیدترن دستگاه های تولید آب قلیایی نموده است، شرکت لوکساب امکان خرید آب قلیایی را به صورت آنلاین نیز فراهم آورده است. شما برای خرید آب قلیایی  صورت آنلاین به صفحه ثبت سفارش مراجعه نمایید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : خرید آنلاین آب قلیایی,خواص آب قلیایی,لوکساب شاپ , نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 234 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 20:39

آب سالم برای نوشیدن از دغدغه های انسان قرن بیست و یکم است. آب آشامیدنی که مناسب ترین آب برای مصارف روزانه است، عاری از املاح و مواد سنگین، فلزات، هر گونه میکروب و آلودگی و مواد شیمیایی  است. یک باور سنتی و غلط وجود دارد که برای دست یافتن به آب سالم می توان از جوشاندن آب استفاده کرد که باید بدانید در فرآیند جوشاندن آب، میکروب های درون آن از بین نمی روند. حتی جوشاندن آب یک درجه معینی دارد و پس از رسیدن به ان نقطه جوش باید کتری از روی شعله حرارت برداشته شود. در غیر این صورت آب جوشیده سرد شده برای سلامتی ضرر دارد. در کنار این مسائل مضرات خوردن آب آبگرمکن مطرح می شود. بسیاری از افراد برای نوشیدن آب سرد، پخت غذا یا دم کردن چای از آب آبگرمکن استفاده می کنند. در این مطلب به مضرات  مصرف آب آبگرمکن خواهیم پرداخت تا متوجه شوید که آب آبگرمکن چه ضررهایی برای بدن دارد.

مضرات خوردن آب آبگرمکن

مضرات خوردن آب آبگرمکن

مضرات خوردن آب آبگرمکن برای بدن

آبگرمکن های دیواری، دیواره هایی از جنس مس یا آلومینیوم دارند که با گردش آب در این سیستم، فلزات وارد آب مصرفی خانوار می شود. آب آبگرمکن  حاوی فلزات سنگین است و با استفاده از آب آبگرمکن این فلزات و مواد مضر وارد بدن می شوند.

از مضرات خوردن آب آبگرمکن می توان به تاثیر منفی روی سلامتی و سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. از طرفی آب آبگرمکن طی فرآیندی که در آبگرمکن وجود دارد، موجب از بین رفتن باکتری های مفید آب می شود. از این اثرات منفی مصرف آب آبگرمکن که بگذریم، بوی بد آب آبگرمکن مانع نوشیدن آب در طی روز خواهد شد.

توجه به این نکته نیز اهمیت دارد که فلزات سنگین در بدن قابلیت متابولیزه را ندارند و در بدن باقی می مانند. این عوامل خارجی در بافت چربی، استخوان و مفاصل انباشته می شوند و در دراز مدت باعصث بروز بیماری در انسان می شوند.

در این میان بعضی افراد به دلایلی که در بالا گفته شد از آب آبگرمکن برای نوشیدن یا پخت غذا استفاده نمی کنند و برای از بین بردن میکروب ها آب لوله کشی از جوشاندن آب کمک می گیرند.

جوشاندن آب و مصرف آب جوشیده چند حسن دارد.  اول اینکه سختی و املاح آب کاهش می یابد و تاثیر مثبتی بر کیفیت آب است. هم چنین  میزان کلر استفاده شده در آب لوله کشی با جوشاندن آب سرد کاهش می یابد و مهم ترین حسن آن از بین رفتن باکتری های آب در طول فرآیند جوشاندن آب است.

اما در کنار همه این خوبی هایی که آب جوشیده سرد شده دارد، مضراتی نیز دارد که باید به آن ها نیز توجه کنید.

عوارض آب جوشیده سرد شده

با توجه مصرف بالای کلر در آب شهری و آلودگی های آب های چشمه ها، همه مردم نیاز به مصرف آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را درک کرده اند و برای دست یابی به آب سالم راهکار ساده ولی غلط جوشاندن آب را انتخاب کردند. در واقع این به یک باور عمومی تبدیل شده است که با جوشاندن آب و مصرف آب جوشیده سرد شده، می توان آب سالم مصرف کرد.

این مسئله را از نظر علمی بررسی می کنیم که وقتی یک کتری آب را روی شعله گاز قرار دهیم، با نزدیک شدن آب درون کتری به نقطه جوش، جنب و جوش مولکول های آب بیشتر می شود و در نهایت مولکول ها از سطح آب فرار می کنندو به صورت بخار از کتری خارج می شوند.

با جوشاندن آب لوله کشی برای تصفیه آب، فقط آب خالص تبخیر می شود. در واقع نیترات، ناخالصی ها و میکروب های آب درون آن باقی می مانند.

بنابراین جوشاندن آب به منظور تصفیه شدن و میکروب زدایی، نه تنها آب برای آشامیدن و پخت و پز مناسب نیست بلکه باعث غلیظ تر شدن املاح درون آن نیز می شود.

پس می توانیم بگوییم با جوشاندن آب، آلاینده های سمی و شیمیایی مانند فلزات سنگین، آفت کش ها، مواد نسوز، میکروب ها، نیترات و مواد آلاینده که نقطه جوش بالای 100 درجه سانتی گراد دارند از بین نخواهند رفت و آب جوشیده شده نیز تصفیه نمی گردد.

باور غلط دیگری که وجود دارد این است که با جوشاندن آب سعی در از بین بردن مواد شیمیایی نظیر کلر وجود دارد. اما لازم است بدانید که جوشاندن آب ابعث از بین رفتن کلر موجود در آب شهری نمی شود. این ادعا را با طعم ماندگی و بوی بد بعد جوشاندن آب شهری می توان ثابت کرد.

مصرف آب آشامیدنی سالم از مهم ترین دغدغه های همه است. آب سالم در خانه، سرکار، تفریح، مسافرت و در همه جا برای مصارف روزانه مورد نیاز است. حال متوجه شدیم که با روش سنتی جوشاندن آب، آبی سالم برای نوشیدن باقی نمی ماند. بنابراین بهترین راه و آسان ترین راه خرید آب آشامیدنی سالم است. با خرید آب اطمینان خواهید داشت که آب مصرفی تان عاری از املاح، فلزات سنگین و هر نوی میکروبی است.

خرید آب

آلودگی آب از مهم ترین نگرانی های خانواده هاست. مصرف روزانه آب برای نوشیدن، پخت غذا، چای دم کردن و سایر مصارف باعث شده مصرف آب سالم به دغدغه ای مهم برای خانواده های تبدیل شود. لذا خرید آب آشامیدنی راهی آسان برای اطمینان از سالم بودن آب است.

جالب است بدانید آب غنی شده از اکسیژن که یکی از محصولات ما در سایت اکساب شاپ است، علاوه بر دارا بودن مشخصه های آب سالم، در فرآیند بسته بندی و کنسروسازی از اکسیژن غنی شده است که مصرف آب غنی شده از اکسیژن برای هر انسانی خالی از لطف نیست.

خرید آب غنی شده از اکسیژن

مصرف آب غنی شده از اکسیژن برای نوجوانان، ورزشکاران و افرادی که قصد دارند با مصرف آب به اعضای بدن خود اکسیژن رسانی کنند، ایده خوبی است. با نوشیدن آب، آب به همه عضلات بدن وارد می شود و اکسیژن درون آن به همه نقاط بدن می رسد.

بنابراین با مصرف آب غنی شده از اکسیژن این فرآیند بهتر انجام می شود. برای خرید آب غنی شده از اکسیژن می توانید به صورت آنلاین و به راحتی از طریق سایت اکساب شاپ اقدام کنید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : مضرات خوردن آب آبگرمکن,مضرات جوشاندن دوباره آب جوشیده,خرید آب غنی شده از اکسیژن, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 261 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 20:38

صنعت تشک با پیشرفت علم و تکنولوژی همراه شده است و این روزها انواع تشک برای هر فرد قابل انتخاب است. در واقع برای خرید تشک هیچ محدودیتی وجود ندارد بلکه حتی ممکن است در انتخاب تشک مناسب دچار سردرگمی شوید. تشک های مموری فوم و تشک لاتکس از تشک های جدید هستند که سوال مهمی که در رابطه آن ها مطرح است این است که" تشک لاتکس یا مموری فوم کدام بهتر است؟ ". برای خرید تشک ابتدا باید بدانید این دو تشک از فناوری های جدید استفاده می کنند. تشک های مموری فوم و لاتکس اغلب با یکدیگر مقایسه می شوند، زیرا هر دو تشک کف فومی دارند. قیمت مموری فوم مقرون به صرفه تر است، در حالی که لاتکس دوام بیشتری دارد. اما، مموری فوم می تواند گرمای بدن را حفظ کند.

در مقابل تشک های لاتکس برای جابجایی سنگین و ناجور هستند. در ادامه با بررسی تشک مموری فوم و لاتکس، درباره مزایا و معایب هر کدام صحبت خواهیم کرد تا راهنمایی خوبی برای خرید تشک باشد. هم چنین برای اطلاع از لیست قیمت تشک لاتکس و قیمت تشک مموری فوم با ما در آقای تشک ارتباط بگیرید.

در کنار همه این ها، نکته ای که بسیار سوال می شود این است که پد مموری فوم تشک در صورت ایجاد تو رفتگی یا نامیزان شدن سطح تشک به بهبود تشک کمک می کند؟

پد مموری فوم تشک

پد مموری فوم تشک برای زمانی مناسب است که سطح تشک شما بسیار نرم است و با وجود داشتن همه فاکتورهای شما، نرمی آن شما را اذیت می کند. در این صورت با خرید پد مموری فوم تشک احساس راحتی بیشتری روی تشک دارید. در واقع نیازی به تعویض تشک نیست. اما در صورتی که تشک شما عمر خود را کرده است و سطح ان برای خواب شبانه مناسب نباشد، استفاده از پد تشک کار غیرعاقلانه ای است و صدمات زیادی به سلامتی شما وارد می کند.

تشک لاتکس یا مموری فوم کدام بهتر است؟

تشک مموری فوم چیست؟

حتما بارها شنیده اید که مموری فوم برای اولین بار در دهه 1960 توسط ناسا استفاده شده است. به گفته وب MD، ناسا آن را برای محافظت از خلبانان خود در هنگام پرتاب به کار می گرفت. این ماده به طور خاص به چند دلیل روشن انتخاب شده است که در مورد آنها بحث خواهیم کرد.

اولین دلیل استفاده از مموری فوم این است که مموری فوم از  پلی اورتان تشکیل شده است که با بسیاری از مواد شیمیایی مختلف طراحی شده است. این مواد شیمیایی منجر تولید ماده ای می شود که بیش از حد متراکم و انرژی جذب می کند. در مورد چگونگی عملکرد حافظه فوم به طور دقیق توضیح می دهیم.

اما برای این بحث، تنها چیزی که باید بدانید این است که مموری فوم متناسب با شکل دقیق بدن شما تنظیم می شود. وقتی بدن خود را از روی تشک مموری فوم بردارید، فوم تشک به کندی به حالت اول خود باز می گردد. درواقع وقتی بدن خود را به مواد فشار دهید و آن را بالا ببرید، مواد خیلی سریع شکل اولیه خود را به دست نمی آورد.

یکی از مزایای فوق العاده تشک مموری فوم برای  افرادی است که از کمردرد  یا درد مفصل رنج می برند تا بتوانند خواب راحتی را تجربه کنند.

تشک لاتکس چیست؟

تشک لاتکس در مقابل مموری فوم است، به این دلیل که وقتی از روی تشک بلند شوید به سرعت به حالت اولیه خود باز می گردد. دو نوع مختلف از لاتکس وجود دارد که برای تشک استفاده می شود. اولین مورد لاتکس طبیعی است. لاتکس طبیعی از درختان گرفته می شود و در نوع خود خالص ترین هستند.

تشک لاتکس طبیعی برای افرادی که گزینه ای کاملاً طبیعی می خواهند انتخاب ایده آلی است. گزینه دیگر لاتکس مصنوعی است. این نوع،  نوع دیگری از لاستیک است که با استفاده از مواد مختلف مصنوعی مختلف ساخته می شود. تشک لاتکس مصنوعی با برداشتن دست از روی فوم تشک، سریع به حالت اولیه خود باز نمی گردد و شباهت بیشتری به تشک مموری فوم دارد.

خرید تشک فرآیند سختی و همه ما دوست داریم بهترین انتخاب را داشته باشیم و پول خود را در جای درستی هزینه کنیم. بعضی از افراد بین تشک های مموری فوم و لاتکس گیر می کنند و نمی دانند خرید تشک مموری فوم بهتر است یا خرید تشک لاتکس! به همین دلیل در ادامه با مقایسه تشک لاتکس بهتر است یا مموری فوم در خدمت شما هستیم.

تشک لاتکس یا مموری فوم کدام بهتر است؟

وقتی می خواهید بین یک تشک مموری فوم و یک تشک لاتکس تصمیم بگیرید، همه چیز بستگی به نظر شخصی شما دارد. هر دوی این نوع تشک ها برای گروه خاصی از افراد توصیه می شوند. نمی توان بدون دانستن مزایا و معایب هر کدام از آن ها در مورد بهتر بودن و برتری یکی بر دیگری نظر داد. در واقع نه تشک مموری فوم بهتر از تشک لاتکس است و نه تشک لاتکس نسبت به تشک مموری فوم برتری دارد. بلکه این مزایا و معایب هر کدام از تشک ها برای هر دسته افراد با شرایط خوابیدن، وضعیت سلامتی و سایر پارامتر هاست که بین این دو تشک تمایز ایجاد می کند.

خرید تشک مموری فوم مناسب چه کسانی است؟

تشک مموری فوم به دلایل مختلفی برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی است. ما فقط چند مورد را شرح می دهیم تا درک کاملی از مزایای تشک مموری فوم داشته باشید.

1. افرادی که به پشت می خوابند

اگر شما هم از افرادی باشید که به پشت یا کمر خود می خوابید، ضروری است که تشکی را انتخاب کنید ستون فقرات و استخوان گردن شما را به اندازه کافی تنظیم کند. تشک مموری فوم به شکل منحصر به فرد بدن شما در می آید و گردن و ستون فقرات را در حالت مطلوبی قرار می دهد.

2. افرادی که به پهلو می خوابند

در هر حالتی که می خوابید، باید مطمئن شوید که  ستون فقرات شما به درستی قرار گرفته تا هنگام بیدار شدن از ناراحتی گردن یا مفصل جلوگیری کنید. در مورد کسانی که به پهلو می خوابند نیز توجه به قرارگیری ستون فقرات و  مفاصل ران ضروری است.

تشک مموری فوم برای خوابیدن به پهلو به تراز کردن ستون فقرات و گردن در هنگام خواب و ایجاد حمایت و راحتی برای استخوان های مفصل ران و شانه که در طول شب به داخل تخت فشار می آورند بهترین انتخاب هستند.

3. افرادی که در یک تشک شریک هستند

همه افراد از تشک مموری فوم استقبال می کنند. علت این است که کسی نیست از اینکه تشک کل بدن وی را در خود فرا گگیرد لذت نبرد. از طرفی تشک مموری فوم برای زوج های و کسانی که با هم در یک تشک شریک هستند انتخاب فوق العاده ای است.

با خرید تشک مموری فوم برای زوج ها هر دو نفر خواب راحتی را تجربه خواهند کرد. این تشک از دو جهت برای زوج ها انتخاب خوبی است. دلیل اول اینکه تشک مموری فوم  بدن هر یک را به طور کامل کانتور می کند. دلیل دوم اینکه با حرکت هر یک از دو نفر در طول شب، دیگری این تکان خوردن را حس نخواهد کرد. بنابراین اگر شما یا همسرتان از حرکت تخت ناراحت هستید، بهترین انتخاب، خرید تشک مموری فوم است.

4. تسکین فشار و درد های بدن

کسانی که قادر به بلند شدن از تخت خود نیستند و نمی توانند از تشک خود جدا شوند، با کمبود گردش خون در بافت پوست برای بدن مضر است روبرو هستند. با ماندن مداوم بر روی تشک، روی بدن زخم هایی تحت عنوان زخم بستر یا زخم فشار ایجاد می شود. تشک های ساخته شده از این ماده به دلیل توانایی کانتور در تمام قسمت های بدن، توانایی منحصر به فردی در مقابله با این زخم های دردناک دارند.

5. بهترین تشک برای مبتلایان به آلرژی

مموری فوم به عنوان یکی از کم آلرژی ترین گزینه های موجود در بازار امروزه شناخته می شود. هرکسی با آلرژی های مختلف مانند آلرژی به پشم یا الیاف دیگر روبرو شود، تشک مموری فوم تشک مناسبی برای اوست. زیرا بستر تشک مموری فوم بسیار متراکم است و احتمال اینکه ذرات گرد و غبار بتوانند در مواد آن رشد کنند بسیار کمتر است و مواد کمتر در معرض آلودگی یا باکتری قرار دارند.

با وجود همه مزیت هایی که برای تشک مموری فوم وجود دارد و از نظر بسیاری از کاربران این نوع تشک، بهتر از تشک لاتکس است. اما تشک مموری فوم هم معایبی دارد که عده ای از افراد از خرید آن اجتناب می کنند.

معایب تشک مموری فوم چیست؟

یکی از معدود دلایلی که افراد مایل نیستند تشک مموری فوم را انتخاب کنند این است که این تشک گرما را در خود نگه می دارد. اگر گرمایی هستید یا در هنگام خواب از گرم شدن بیزارید این گزینه مناسب شما نیست. در حالی که تولیدکنندگان به طور مداوم سعی دربهبود این مسئله دارند، اما هنوز مشخص نیست که آیا آنها موفق به رفع این عیب شده اند یا خیر!.

اگر روی شکم می خوابید ممکن است هنگام خوابیدن روی تشک مموری فوم احساس ناراحتی کنید. به علاوه اینکه خوابیدن رو شکم یا دمر خوابیدن باعث ایجاد فشار در اندام های شکمی خواهد شد، خوابیدن در این حالت روی تشک مموری به دلیل اینکه تشک مموری فوم محکم است،  از ستون فقرات شما محافظت نمی کند.

در آخر، تشک های مموری فوم، تقریباً مشابه رقیب خود، تشک های لاتکس، به دلیل داشتن بوی عجیب و غریب هنگامی که آن را باز کرده و از جعبه خارج می کنید، شناخته می شوند. به همین ترتیب، بهتر است قبل از خوابیدن روی تشک خود اجازه دهید چند روز تشک هوا بخورد و بوی بد از آن خارج شود.

خرید تشک لاتکس

برای خرید تشک لاتکس دلایل زیادی وجود دارد. همانطور که در بالا به مزایا و معایب تشک مموری فوم پرداختیم، در ادامه با تشک لاتکس همراه شما هستیم.

1. تشک لاتکس دوست محیط زیست است

یکی از دلایل اصلی تصمیم گیری افراد برای استفاده از تشک لاتکس این است که می توانند طبیعی ترین تشک را برای خود انتخاب کنند. همانطور که قبلاً فهمیدیم، تشک های طبیعی لاتکس به جای مخلوط کردن چند نوع مواد شیمیای، مستقیماً از درختان تولید می شوند.توجه به این نکته مهم است که همه این تشک ها طبیعی نیستند و از درختان لاستیکی خالص ساخته نشده اند. تشک لاتکس مصنوعی مواد شیمیایی زیادی در خود دارند. بنابراین اگر به دنبال تشک طبیعی هستید، مطمئن شوید تشک لاتکس طبیعی را به شما می فروشند.

2. تشک های لاتکس محکم هستند

برای خرید تشک لاتکس باید بدانید که این تشک درجه سختی متفاوتی دارد و برای خرید تشک لاتکس درجه سختی تشک، به انتخاب شما بستگی دارد. به طور کلی، این تشک ها در مقایسه با انواع تشک های سنتی، به سفت بودن شناخته می شوند.

3. خنک کنندگی تشک لاتکس و ایجاد جریان هوا

اگر در طول خواب احساس گرما می کنید و به تشک با خصوصیات خنک کنندگی احتیاج دارید، تشک لاتکس انتخاب خوبی برای شماست. روی تشک لاتکس حفره های کوچکی وجود دارد. این حفره ها برای جریان هوا در تشک و ایجاد گردش هوا هستند.

بنابراین، بر خلاف تشک مموری فوم، این تشک در طول شب هنگام و خوابیدن روی آن خنک می ماند. این سوراخ ها همچنین باعث می شوند که این نوع تخت ها با گذشت زمان در برابر کپک و رشد باکتری مقاومت بیشتری داشته باشند. در این حالت نیازی به پد مموری فوم خنک کننده نیست و اگر در یک محیط گرم زندگی می کنید این تشک مناسب شماست.

در کنار همه این مزایا که می تواند باعث شود تشک لاتکس انتخاب شما باشد، معایبی نیز وجود دارد که باید آن ها را نیز در نظر گرفت.

معایب تشک لاتکس چیست؟

فقط چند دلیل وجود دارد که چرا تختخواب لاتکس برای نیازهای شما مناسب نیست.

اولین دلیل این است که تشک های لاتکس نسبتا گران می باشند. با این وجود، با توجه به دوام و طول عمر آنها، ممکن است با گذشت زمان متوجه شوید که برای چندین دهه دیگر مجبور به خرید یک تختخواب جدید نخواهید شد که در نهایت مقرون به صرفه است. درواقع یک بار قیمت تشک لاتکس را می پردازید و تا مدت ها از آن استفاده می کنید.

دلیل دومی که ممکن است بخواهید نوع دیگری از تختخواب ها را انتخاب کنید این است که این تشک ها بوی وحشتناکی دارند مخصوصاً وقتی برای اولین بار بسته بندی آنها را باز می کنید. لازم به ذکر است که حداقل چند هفته طول می کشد تا این بوی بد از ان خارج شود.

دلیل سوم این است که برخی افراد به لاتکس حساسیت دارند. درست است که فقط تعداد کمی از مردم به این مواد حساسیت دارند. با این حال، هنوز هم مهم است که به آن اشاره شود. اگر شما یا همسرتان آلرژی  دارید، بهتر است گزینه مناسب دیگری پیدا کنید.

در نهایت در مورد اینکه تشک مموری فوم بهتر است یا لاتکس باید بگوییم به طور کلی هر دو نوع تشک می توانند برای افراد مختلفی تشک مناسبی باشند. تصمیم گیری در مورد مناسب بودن تشک شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. آیا ترجیح می دهید روی تخت محکم بخوابید؟ آیا به طور مداوم به پشت یا پهلو می خوابید و نگران ترازبندی ستون فقرات و جلوگیری از درد مفصل هستید؟ بنابراین با خرید تشک مموری فوم امتیازات زیادی دریافت خواهید کرد.

آیا شما فردی هستید که نگران محیط هستید و می خواهید تختی طبیعی انتخاب کنید؟ آیا سعی می کنید تعادل بین یک خواب خنک، راحتی و پشتیبانی را پیدا کنید؟ اگر پاسخ تان به این سوالات مثبت است، قطعا تشک لاتکس همان چیزی است که شما نیاز دارید.

خوشحالیم که تا اینجا متوجه شدید که برای خرید تشک باید به همه ی ابعاد زندگی خود توجه کنید و صرفا با در نظر گرفتن یک پارامتر نباید برای خرید تشک مموری فوم یا لاتکس اقدام کنید. زیرا قطعا پول خود را دور ریخته اید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : خرید تشک مموری فوم,تشک لاتکس,خرید تشک,تشک فول مموری فوم , نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 234 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 20:36

خرید کود گوجه فرنگی برای رشد، باردهی و تقویت خاک مزرعه از ضروریات است. گوجه فرنگی هایی که با مشکل رشد نکردن روبرو هستند، به محرک رشد گوجه فرنگی نیاز دارند. در مواردی که گوجه فرنگی بار نمی دهد، لزوما به سم رشد نیاز ندارد. باید منشا این مشکل را بررسی کنید. برای مثال از فواید کود پتاس برای گوجه فرنگی می توان از باروری آن نام برد. البته در کنار همه مزیت هایی که برای گیاه دارد. اگر برای کاشت گوجه فرنگی بذر آن را بکارید، نیازی به خرید کود گوجه فرنگی در این مرحله نیست اما نهال گوجه فرنگی به کود نیاز دارد. در ادامه با انواع کود گوجه فرنگی و خرید کود گوجه فرنگی با ما همراه باشید.

خرید کود گوجه فرنگی

بهترین کود برای گیاهان گوجه فرنگی دارای عناصر مغذی زیادی مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم و همچنین ریز مغذی های ضروری مانند منیزیم، کلسیم، بور و روی است. با این حال، گوجه فرنگی ها در هر چرخه رشد به نسبت های مختلف به این مواد مغذی نیاز دارند.

اگر در باغبانی تازه کار هستید، کود دهی مناسب به گوجه فرنگی کار سختی به نظر می رسد. چه از بذر گیاه استفاده کنید و چه از طریق نهال، تغذیه خاک موضوعی است که نباید نسبت به آن بی توجه باشید.

اما قبل از شروع، بگذارید یک نکته را روشن کنم: هیچ کودی وجود ندارد که در تمام اوقات سال برای همه باغ ها و همه گیاهان بهترین عملکرد را داشته باشد. در صورت وجود، باغبانی و کشاورزی اینقدر دشوار نخواهد بود. با توجه به مرحله رشد گیاه، باید در مورد خرید کود گوجه فرنگی تصمیم بگیریم.

خرید کود گوجه فرنگی

خرید کود گوجه فرنگی

کود اختصاصی گوجه فرنگی

کود کامل مخصوص گوجه فرنگی کدام است؟ گیاه گوجه فرنگی به کدام عناصر غذایی کود نیاز دارد؟ فسفر برای رشد ریشه حیاتی است. پتاسیم به گل دهی و رشد عمومی گوجه فرنگی و نیتروژن به شاخ و برگ آن کمک می کند. فسفر برای رشد و نمو ریشه ها و همچنین میوه بسیار مهم است. بنابراین در مرحله اولیه و سپس دوباره در مرحله نهایی ماده مغذی مهمی است.

نیتروژن از شاخ و برگ گیاهان مراقبت می کند، اما نیتروژن بیش از حد منجر به گیاهان بوته ای می شود که میوه کمی دارند یا هیچ میوه ای ندارند. پتاسیم به رشد سریع گیاه و تولید گل و میوه کمک می کند.

راهنمای خرید بهترین کود گوجه فرنگی

در حالی که تولید کنندگان تمایل دارند این اصطلاحات را به جای یکدیگر استفاده کنند اما  غذای گیاهی و کود چیزهای مختلفی هستند. گیاهان با استفاده از مواد مغذی موجود در خاک، نور خورشید و گازهای موجود در هوا  خود را تغذیه می کنند.

کودها مواد مغذی از دست رفته را به خاک اضافه می کنند تا به رشد گیاه کمک کنند. کود یک مکمل غذایی برای یک گیاه است، به روشی که اگر رژیم غذایی شما کمبود ویتامین C باشد ممکن است از یک قرص ویتامین C استفاده کنید و نیاز بدن تان رفع شود. در مورد کود گوجه فرنگی نیز همین طور است.

اگر گوجه فرنگی شما برای رشد به نوع مشخصی کود نیاز دارد، خرید کود گوجه فرنگی در انواع مختلف معنایی ندارد. اگر بدن شما به اندازه مورد نیاز ویتامین C داشته باشد، از تغذیه موجود در قرص استفاده نمی کند و فقط به عنوان مواد زائد از بدن عبور می کند.

از آنجا که مواد مغذی اضافی در حقیقت برای خاک سالم نیستند و می توانند باعث مشکلات زیست محیطی و آلودگی آب شوند، مهم است که فقط مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را که در خاک شما وجود ندارد اضافه کنید و کود مناسب باغ خود را انتخاب کنید.

انواع کودهای گوجه فرنگی

کود شیمیایی

کودها با توالی سه عدد مشخص می شوند که درصد مواد مغذی اولیه گیاه را مشخص می کند. نیتروژن (N)

نیتروژن بخشی از کلروفیل است و برای همه سلولهای زنده ضروری است. رشد گیاه، تولید بذر، تولید میوه و کیفیت برگها را بهبود می بخشد.

فسفر (P)

فسفر همچنین برای فتوسنتز ضروری است و به تبدیل انرژی خورشید به روغن، نشاسته و قند در گیاهان کمک می کند. رشد گیاه را سرعت می بخشد و به  رشد بهتر ریشه ها و گل های سالم کمک می کند.

پتاسیم (K)

پتاسیم همچنین به فتوسنتز کمک می کند،  کیفیت میوه و مقاومت در برابر بیماری را بهبود می بخشد.

وقتی کودی به عنوان مثال ۱۰-۱۰-۱۰ معرفی می شود، به این معنی است که ۱۰٪ نیتروژن، ۱۰٪ فسفر و ۱۰٪ پتاسیم دارد. اما اینها تنها عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان سالم گوجه فرنگی نیستند. گیاهان گوجه فرنگی نیز به موارد زیر احتیاج دارند:

کلسیم

کلسیم سلول های گیاهی سالم می سازد و گیاهان قوی تری ایجاد می کند. همچنین به تعادل PH کمک می کند. در یک گیاه مانند گوجه فرنگی از ریزش انتهای شکوفه جلوگیری می کند.

منیزیم

کلسیم و منیزیم همیشه با هم ترکیب می شوند، زیرا آنها یک اثر هم افزایی دارند و به طور همزمان کار می کنند. منیزیم برای فتوسنتز و آنزیم های گیاهی مورد نیاز برای رشد سالم مورد نیاز است.

بور

بور به گیاهان کمک می کند تا از مواد مغذی به طور موثر استفاده کنند و برای رشد میوه ها و دانه ها لازم است.

روی

روی به گیاهان کمک می کند تا کربوهیدرات و قند ایجاد کنند و آنزیم های مورد نیاز در طول رشد را تشکیل دهند.

گوجه فرنگی سالم به تمام آن عناصر غذایی احتیاج دارد. با این حال، خرید کود گوجه فرنگی با مقادیر زیاد و استفاده از آن در گیاهان به همین سادگی نیست. گیاهان شما بیشتر عناصر غذایی مورد نیاز خود را از خاکی که در آن رشد می کنند، بدست می آورند.

بهترین محرک رشد گوجه فرنگی

بهترین کود برای رشد گوجه فرنگی در اولویت است. اگر رشد گیاهان گوجه فرنگی مشکل داشته باشد، سم رشد گوجه فرنگی اهمیت پیدا می کند. بهترین کودهای گوجه فرنگی، مواد مغذی موجود در خاک شما را تکمیل و تقویت می کنند.

به عنوان مثال، اگر خاک شما از قبل نیتروژن زیادی دارد، باید کودی با نیتروژن کمتری انتخاب کنید.بهترین کودها برای گوجه فرنگی نیز بستگی به مرحله رشد دارد. یک گیاه گوجه فرنگی هنگامی که یک نهال است برای رشد ریشه ها و برگ های سالم به مواد مغذی خاصی نیاز دارد.

به عنوان یک گیاه بالغ، برای رشد میوه های بزرگ به کود نیاز دارد. سالم ترین گیاهان گوجه فرنگی مواد مغذی مناسب را در هر مرحله از رشد دریافت می کنند.

آیا بذر گوجه فرنگی به کود نیاز دارد؟

دانه های گوجه فرنگی برای جوانه زنی به مواد مغذی دیگری احتیاج ندارند، زیرا بذر حاوی مقادیر کافی برای قرار دادن اولین برگ های واقعی است.

آیا نهال گوجه فرنگی به کود نیاز دارد؟

بله، آنها به کود نیاز دارند. به محض جوانه زدن نهال های گوجه فرنگی، گیاهان خیلی زود رشد می کنند. به طور معمول، بوته های گوجه فرنگی ظرف چهار ماه پس از کاشت میوه می دهند.

فواید کود پتاس برای گوجه فرنگی

پتاسیم یک عنصر شیمیایی مهم است که برای تغذیه پیچیده و متعادل همه سبزیجات لازم است. رشد و نمو کامل گیاه را فراهم می کند. گوجه فرنگی هایی که در هنگام رسیدن از کمبود پتاسیم رنج می برند، اغلب میوه های نیمه سبزدارند که هرگز رسیدن را تجربه نخواهند کرد. برای از بین نبردن محصول، باید به دقت وضعیت گیاهان را کنترل کرده و در اولین نشانه کمبود پتاسیم، آنها را بارور کنید.

مقدار پتاسیم در خاک بر شکل ظاهری میوه، طعم و روند بلوغ به طور کلی تأثیر می گذارد. کودهای پتاسیم دارای مزایای زیر هستند:

نهال گوجه فرنگی به راحتی در زمین ریشه می زند.

سریعتر ریشه می کند.

گیاه در برابر درجه حرارت شدید مقاومت می کند.

ایمنی گیاه در برابر بیماری های مختلف افزایش می یابد.

متابولیسم تسریع می شود که بر میوه ها، رشد و رسیدن آنها تأثیر می گذارد.

اصول کوددهی گوجه فرنگی

نیاز کود گیاهان گوجه فرنگی به مرحله رشد آنها بستگی دارد. مهم است که هر ماده غذایی در هر زمان وجود داشته باشد. با این حال، نسبت پیشنهادی عناصر غذایی با هر مرحله از رشد تغییر می کند. برای نهال گوجه فرنگی نسبت مشخصی از کود نیاز است. از طرفی کوددهی گوجه فرنگی به وضعیت نهال آن نیز بستگی دارد.

در نهایت برای خرید کود گوجه فرنگی به جنس خاک، نیاز نهال گوجه فرنگی، مرحله رشد و نیاز خاک توجه کنید  و همواره توجه داشته باشید لزوما یک خرید یک نوع  کود گوجه فرنگی برای همه مزارع گوجه فرنگی مناسب نیست.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : کود کامل مخصوص گوجه فرنگی,کود برای قرمز شدن گوجه فرنگی, خرید کود گوجه فرنگی, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 242 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 20:31

جواهرات رزینی برای اولین بار از حدود 6 سال پیش در ایالات متحده آغاز به کار کرده و اکنون به یکی از روندهای رشد سریع در ساخت جواهرات تبدیل شده است. این تکنیک بسیار ساده است که شما به راحتی رزین دو بخشی را با هم مخلوط کرده و درون یک قالب می ریزید. حلقه ، آویز ، سنجاق  ، دکمه سر دست ، سنجاق سر و دستبند همه به راحتی ساخته می شوند و پس از اتمام کار کاملاً حرفه ای به نظر می رسند. در این مقاله می خواهیم مطالب آموزش ساخت جعبه جواهر با رزین را برای شما بیان کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید:

ساخت جواهرات رزینی

در مقالات گذشته به شما نشان دادیم که ساخت جواهرات رزینی با استفاده از حداقل تجهیزات و محصولات آماده در دسترس چقدر ساده و سریع است و بیش از 50 پروژه خارق العاده را برای شما فراهم می کند تا امتحان کنید و برای خلق آثار هنری خود از آنها استفاده کنید. برای دستیابی به جلوه های مختلف می توانید موارد زیادی را به رزین اضافه کنید. شما می توانید کاغذها را در حاشیه ها قرار دهید تا به عنوان پس زمینه رزین مانند کاغذ کتاب قدیمی ، کاغذ نقشه ، کاغذ دفترچه و عکس عمل کند. همچنین می توان کاغذ را قبل از اینکه با رزین پوشانده شود ، با نوار واشی رنگ آمیزی ، استنسیل یا لایه لایه کرد. برای داشتن ظاهری پر زرق و برق ، نت برگ یا کاغذهای اریگامی را برای ظاهری مدرن و تازه امتحان کنید.علاوه بر این ، شما همچنین می توانید قبل از خشک شدن رزین ، مواردی مانند گل و برگ خشک ، پر ، پوسته ، مهره و جذابیت را درون رزین قرار دهید.تطبیق پذیری جواهرات رزینی تحسین برانگیز است ، سازندگان جواهرات تمام مهارت ها و الهاماتی را که برای طراحی و ایجاد خیره کننده  یک اثر هنری خود که به آن نیاز دارند را هنر کار با رزین فراهم می کنند. در مقالت گذشته آموزش ساخت زیورآلات رزینی را بای شما بطور مفصل بیان کردیم و آموزش دادیم. اما در این قسمت از مقاله به بیان آموزش ساخت جعبه جواهر با رزین می پردازیم.

آموزش ساخت جعبه جواهر با رزین

آموزش ساخت جعبه جواهر با رزین

برای ساخت جعبه جواهر با رزین در ابتدا به لوازمی نیاز داریم که بتوانیم وسیله مورد نظر را با آنها باسازیم که شامل موارد زیر می باشد:

جعبه چوبی خام . این وسیله اولیه را می توانید از فروشگاه های لوازم پتینه به راحتی تهیه کنید.
رنگ اکرلیک
چسب نواری  دقت داشته باشید که این نوع چسب مخصوص نقاشی دیوار باشد.
اپوکسی رزین و هاردنر که یکی از اصلی ترین موارد ساخت جعبه جواهر رزینی می باشد.
تصویر پرینت شده روی کاغذ عکس  توجه داشته باشید که این عکس با ید مطابق با اندازه درب جعبه ای که انتخاب کردید باشد.
چسب چوب
 کاتر و خط کش فلزی
لیوان یک بار مصرف و چوب بستنی برای مخلوط کردن رزین و هاردنر

مراحل آموزش ساخت جعبه جواهر با رزین

در ابتدا باید با رنگ اکرلیک جعبه چوبی را رنگ کنید. دقت داشته باشید که رنگ جعبع کاملا سلیقه ای می باشد و می توانید با توجه به رنگ لوازم دیگر خود رنگ اکرلیک جعبه را انتخاب کنید و رنگ کنید پس نتیجه می گیریم رنگ جعبه می تواند طبق سلیقه خودتان باشد.
در مرحله بعدی دو فاز رزین اپوکسی  را در لیوان یک بار مصرف مخلوط کنید. دقت داشته باشید که رزین اپوکسی مارک های متفاوت درصد اختلاط متفاوتی دارند. بعضی نسبت مساوی و بعضی نسبت 1 به 3 را دارا می باشند و اصولا این مورد برروی بطری رزین نوشته شده است. اما بیشتر رزین اپوکسی های در دسترس در ایران، نسبت تخلیط مساوی دارند. به این معنی که از هر دو فاز رزین و هاردنر(سفت کننده) به مقدار برابر در لیوان ریخته و به خوبی با چوب هم بزنید. این مرحله از مخلوط کردن رزین و هاردنر بسیار مهم می باشد زیرا باید به آرامی هم بزنید تا بخوبی مخلوط شوند و هیچگونه حباببی نیز به هنگام زدن ایجاد نشود.

توجه کنبد که در این مرحله یک نکته وجود دارد و این است که رزین را به آرامی به مدت 3 دقیقه باید هم بزنید همچنین بد نیست بدانید که تند هم زدن رزین باعث ایجاد حباب های ریز در آن می شود.در هنگام کار با رزین حتما نکات ایمنی را رعایت کنید و موقع کار با رزین حتما از دستکش و در صورت بسته بودن محیط از ماسک استفاده کنید تا سلامتی شما به خطر نیوفتاد و چار حساسیت های پوستی و مشکلات تنفسی نشوید. بسیاری از افراد هستند که با کم توجهی به این قسمت سلامتی خود را به خطر انداخته و دیگر قادر به انجام کارهای رزینی نمی باشند.پس در انجام هر کاری ایمنی حرف اول را می زند و نباید به آن بی توجهی کرد زیرا باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری می شود.

در مرحله بعدی رزین آماده شده را به آرامی داخل قالب مورد نظر بریزید.همچنین می توانید با استفاده از سشوار حباب هایی که امکان دارد ایجاد شده باشد را از سطح رزین خارج کنید.

رزین را ظرف مدت 24ساعت بگذارید تا خشک شود و آن را جا به جا نکنید.  به آرامی نوار چسب دور جعبه را باز کنید. در این مرحله جعبه جواهر شما آماده می باشد. حالا شما یک جعبه جواهری ویژه با عکس خودتان را دارید. دست به کار شوید و این جعبه های فوق العاده را برای خودتان و دوستانتان بسازید و این هدیه زیبا را از عزیزانتان دریغ نکنید.

چگونه از ایجاد حباب در ساخت جعبه جواهر رزینی جلوگیری کنیم؟

یکی از اصول اولیه کار با رزین این است که بعد از ریختن رزین در قالب باید با ضرفه زدن، یا ویبره کردن حباب ها را از رزین خارج کرد. اگر سطح قالب باز و رزین قابل رویت باشد با فوت کردن توسط یک نی می شود حباب ها را از رزین خارج کرد. ولی اگر از قالب دوتکه استفاده می کنید، می بایست یک ویبراتور آزمایشگاهی داشته باشید و قالب را روی آن قرار دهید.البته قبل از رعایت این نکته باید هنگام هم زدن، دو فاز رزین را به آرامی و با حرکات دورانی هم بزنیم تا حباب های هوا وارد بافت رزین نشود.

آیا بعد ازخشک شدن جعبه جواهر رزینی گوشه های کار تیز نمی شود؟

به راحتی می توانید با کنترل زاویه چسب می تونید از این تیزی جلوگیری کنید، گوشه های چسب رو گرد نگه دارید، در غیر اینصورت بعد از خشک شدن باید از سمباده مخصوص برای گرد کردن گوشه ها استفاده کنید.

کارگاه سازه های چوب و رزین (وودگلس)

یکی از دوره هایی که علاوه بر جذابیت زیاد، امکان کار و استخدام در آن زیاد به چشم می خورد گرایش سازه های چوب و رزین(وودگلس) ، است . آکادمی معماری داخلی آرت کانر با برگزاری کارگاه سازه های چوب و رزین(وودگلس) به افرادی که این دوره را به صورت کامل و موفق بگذرانند و نمونه کار نهایی قابل قبول به اساتید دوره ارائه دهند ، پس از پایان دوره ، مدرک معتبر از وزارت علوم ارائه می دهد تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : جعبه جواهر رزینرزین اپوکسیآموزش ساخت جعبه جواهر با رزین, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 20:28

شاید واژه یونولیت بارها به گوش شما خورده باشد و آن را در اطرافتان بسیار مشاهده کرده باشید.زمانی که لوازم جدیدی مانند یخچال ماشین لباسشویی،گاز و…خریداری می کنید به هنگام باز کردن جعبه و بسته بندی کالا متوجه می شوید که توسط یونولیت محاصره شده تا مانعی باشد برای ضربه احتمالی.همچننی این محصول در ساخت ماکت و کاردستی نیز کاربرد بسیار فراوانی دارد بطوری که بعضی از طراحی های صحنه با همین یونولیت انجام می شود زیرا هم مقاومت خوبی دارد و هم از هزینه کمتری برخوردار می باشد و از خاصیت شکل پذیری و رنگ پذیری نیز برخوردار است.اما جالب است بدانید که کاربری این محصول فقط در همین زمینه ها محدود نمی باشد و در چند دهه اخیر در صنعت ساختمان سازی نیز ورود کرده و توانسته است به جایگاه قابل قبولی برسد بطوریکه بسیاری از مهندسین ساختمان سازی یونولیت را جایگزین تیرچه بلوک های سیمانی که هم دارای وزن سنگین تری بودند و باعث افزایش وزن ساختمان می شدند و هم از قیمت بالاتری برخوردار بوده اند کرده اند.اما می خواهیم بدانیم دلیل این همه محبوبیت یونولیت در صنعت ساختمان سازی چیست و چه مزایا و معایبی دارد که باعث شده این همه طرفدار پیدا کند.به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا به بررسی نقاط قوت و ضعف یونولیت بپردازیم و شما را با این محصول بسیار پرکاربرد بیشتر آشنا کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نقاط قوت و ضعف یونولیت چیست؟

بد نیست بدانید که يونوليت يک پليمر مصنوعی می باشد كه از مونومر استايرن ساخته می شود. این محصول به دلیل هزینه پایین وشکل گیری آسان در صنایع مختلف مانند بسته بندی ها انواع کالاها و ساخت ظروف یکبار مصرف و صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد.با توجه به اینکه یونولیت یکی از مصالح نوین در ساختمان سازی محسوب می شود شاید خیلی از افراداز نقاط قوت و ضعف آن آگاهی نداشته باشند و دلیل استفاده از آن را در صنعت ساختمان سازی ندانند.در این قسمت از مقاله به بیان نقاط قوت و ضعف یونولیت می پردازیم که شامل موارد زیر می باشد:

نقاط قوت و ضعف یونولیت

نقاط قوت و ضعف یونولیت

نقاط قوت یونولیت :

  • از اصلی ترین و مهم ترین مزایای یونولیت می توان به وزن کم آن اشاره کرد.
  • این نوع عایق ساختمانی مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.
  • به دلیل طول عمر و دوام بالا بیشتر از عایق های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از مزایای بسیار خوب یونولیت برای طبیعت می توان قابل بازیافت بودن آن را نام برد.
  • یونولیت امکان لمینیت شدن با استفاده از رزین اپوکسی را دارد.
  • یونولیت را می توان در اشکال مختلف هندسی در اندازه های متفاوت استفاده کرد.
  • به علت سبک بودن این ماده حمل و نقل آن بسیار آسان می باشد.
  • یونولیت در برابر فشار می تواند مقاومت بالایی از خود نشان دهد.
  • امکان چاپ و برچسب گذاری نیز بر روی این ماده وجود دارد.

نقاط ضعف یونولیت :

  • در برابر حلال آلی مقاوم نمی باشد.
  • بعضی از یونولیت ها از کلروفلوروکربن ساخته شده و باعث اسیب رساندن به لایه اوزن می شوند
  • اگر با رنگ روغنی رنگ شود قابل اشتعال است.
  • نسبت به چسب مایع حساس است وموجب سوراخ شدن آن می شود. و چسب مخصوص خود دارد.

یونولیت چیست و در صنعت ساختمان سازی چه کاربردی دارد؟

در تعریف یونولیت باید بگوییم ماده ای سبک و متخلخل است که در ایران با نام های پلاستوفوم و آکاسیف نیز در بازار شناخته می شود. این ماده که یک نوع عایق ساختمانی سفید رنگ محسوب می شود از فرایند های شیمیایی به دست می آید و در واقع نوعی پلیمر است. از آن جایی که ماده اولیه این پلیمر در پتروشیمی مونومر استایرن می باشد و و دارای ساختار مولکول بنزنی است، به آن پلی استایرن انبساطی نیز گفته می شود.از این ماده ی سبک به عنوان عایق حرارتی و صوتی در دیوار ها و سقف ساختمان ها استفاده می شود.

ورق یونولیت

یکی از مهم ترین فاکتورها در تولید ورق یونولیت مربوط به دانسیته آن می شود. در واقع دانسیته یونولیت به عنوان یکی از مشخصه ها و ویژگی های اساسی یونولیت در نظر گرفته شده است که رده بندی ورقه های یونولیتی بر مبنای آن انجام می گیرد. به طور کلی دانسیته یا جرم حجمی به وزن واحد حجم یک ماده گفته می شود که با واحد کیلوگرم بر متر مکعب سنجیده می شود. در مورد ورق های یونولیتی نیز رده بندی آنها بر اساس میزان فشردگی آنها انجام می شود که این فشردگی تحت عنوان دانسیته شناخته می شود. منظور از دانسیته یونولیت وزن یک بلوک یونولیت با ابعاد یک متر در دو متر در ۵۰ سانتی متر است. معمولا این عدد را با حرف P مانند P10، P20 و… نمایش می دهند.

مثلا زمانی که در مورد یک ورق یونولیتی ۲ سانتی متری با ابعاد یک متر در دو متر صحبت می کنیم که دارای دانسیته ۲۰ می باشد منظورمان این است که تعداد ۲۵ ورقه یونولیت ۲ سانتی متری از همین جنس، ۲۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت. دقت داشته باشید که قیمت ورق یونولیت با دانسیته آن رابطه مستقیم دارد و فشردگی ورقه های یونولیتی با دانسیته بالا بیشتر از ورقه های یونولیتی با دانسیته پایین می باشد.

قیمت یونولیت ورقه ای

با توجه به دانسیته ورق یونولیت و میزان چرم حجمی آن قیمت های ورق یونولیتنیز متفاوت می باشد و هرچه دانسیته ورق یونولیت بالاتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. البته قبل از خریداری ورق یونولیت باید نوع کاربری خود را مشخص کنید تا با توجه به نوع کار اقدام به خرید ورق یونولیت با دانسیته مناسب کنید.زیرا هر یونولیت با اندازه حجمی متفاوت کاربردهای مختلفی نیز در صنعت ساختمان سازی دارد.

یونولیت در صنعت ساختمان سازی چه کاربردی دارد؟

از یونولیت در صنعت ساختمان سازی در موارد گوناگونی استفاده می شود که با توجه به نوع کاربری خریداری می شود.با توجه به مزایایی که برای این محصول بیان کردیم باید متوجه شده باشید که استفاده از یونولیت در صنعت ساختمان سازی به چه میزان اهمیت دارد و این اهمیت در انتهای به کاری که تحویل گرفته می شود دارد یعنی هرچه کیفیت یونولیت بالاتر باشد اهمیت استفاده از آن در ساختمان نیز افزایش پیدا می کند زیرا علاوه بر امنیت ساختمان،امنیت ساکنین آن هم به هنگام وقو7 زلزله نیز تامین می شود و با توجه به عایق بودن این محصول اتلاف انرژی به حدااقل می رسد و خاصیت اکوستیک آن نیز باعث شده در افراد در واحدهای مسکونی حریم شخصی خود را حفظ کند و مانع ار انتشار صداها به بیرون از واحد شود.اما در این قسمت از مقاله می خواهیم بدانیم انواع یونولیت در صنعت ساختمان سازی چه کاربردی دارد؟در پاسخ به این سوال باید بگوییم استفاده از یونولیت در ساختمان سازی شامل موارد زیر می باشد:

یونولیت سقفی :

یونولیت سقفی استاندارد نام محصولی است که در سال های اخیر بعنوان قالب بتن در سقف های دال یک طرفه یا اصطلاحا تیرچه بلوک مورد استفاده قرار میگیرد از این محصول بشکل مکعب مستطیل با ابعاد 25*50*200 مورد استفاده قرار میگیرد و دانسیته آن 12 می باشد.وزن یونولیت سقفی تولید شده بر اساس دانسیته یونولیت مشخص می گردد. با توجه به قیمت مواد اولیه یونولیت و قیمت محصول نهایی تولید شده کارخانه های یونولیت ، دانسیته یونولیت بین ۷ الی ۸ کیلوگرم بر متر مکعب بیشتر نمی باشد در صورتی که بعضی تولید کنندگان برای جذب مشتری تولیدات خود را دانسیته ۱۰ معرفی می کنند . در این صورت وزن یونولیت تیرچه سفالی نباید کمتر از ۲ کیلو گرم باشد. یونولیت های مصرفی باید دارای تاییدیه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و همچنین نشان استاندارد را نیز دارا باشند.

یونولیت دیواری

در بعضی شرایط برای مصارف گوناگون ممکن است که یونولیت را برای دیوار استفاده کنیم استفاده از یونولیت به صورت های زیر برای دیوار مرسوم است:

  • دیوار پوش فوم
  • فوم دیواری تزیینی
  • فوم دیوارپوش
  • یونولیت دیواری dpanel3

فوم یونولیت تیرچه کرومیت

یونولیتی است که برای تیرچه بلوک فلزی استفاده می شود و خود از نظر ابعاد بر دو نوع است:

  • 1مترطول-66 سانت عرض-25 سانت قطر.
  • 1مترطول-66 سانت عرض-20 سانت قطر.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : یونولیت,یونولیت دیواری,یونولیت سقفی,یونولیت در صنعت ساختمان, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 204 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 20:26

یکی از قطعات پر مصرف در انواع خودروها فیلتر هوا می باشد که برای تولید این قطعه نیاز به دستگاه رباتیک فیلتر هوا می باشد. این دستگاه بصورت تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می باشد که یکی از ارکان اصلی برای راه اندازی خط تولید فیلتر هوا محسوب می شود و برای تولید فیلتر هوا استاندارد باید از ادارات مربوط افراد مجوز کسب کنند تا موفق به راه اندازی خط تولید فیلتر هوا با دستگاه رباتیک فیلتر هوا شوند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا به بررسی دستگاه رباتیک فیلتر هوا بپردازیم:

دستگاه رباتیک فیلتر هوا

یکی از دستگاه هایی که کار تولید فیلتر هوا را برای تولید کننده های دارای مجوز بسیار آسان کرده و روند تولیدفیلتر را افزایش داده است ، استفاده از دستگاه رباتیک تولید فیلتر هوا می باشد . در این دستگاه میزان تولید افزایش یافته و به ۴۰۰ عدد در ساعت می رسد . دستگاه رباتیک فیلتر هوا از این توانایی برخوردار می باشد که فوم پلی پورتان را با سرعت چند برابر و دقت بالاتر به وسیله دستگاه تزریق وارد قالب ها در اشکال مختلف کند. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید در صورتی می توانید استفاده بهینه از این دستگاه داشته باشید که در کلاس های آموزش کار با دستگاه فیلتر هوا شرکت کرده باشید و به تمامی روش ها و اصول کار با دستگاه رباتیک فیلتر هوا آشنا شده باشید و تسلط کامل پیدا کرده باشید، در غیر این صورت این دستگاه نه تنها به سود شما نیست بلکه به علت عدم آشنایی کار با آن سبب بروز خرابی و پرداخت هزینه های ناشی از تعمیر آن خواهید شد.

امکانات دستگاه رباتیک فیلتر هوا

با توجه به اینکه دستگاه تولید رباتیک تولید فیلتر هوا دارای آپشن های مختلفی برای راحت کردن روند تولید فیلتر هوا می باشد دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

  • موتور بصورت مستقیم کوپله شده است
  • صدای دستگاه صفر می باشد
  • محور دستگاه فیلترهای سانت بزرگ را نیز تزریق میکند
  • چیلر و هیتر درصورت درخواست
  • امکان کنترل از راه دور از طریق شبکه دستگاه رباتيک
دستگاه رباتیک فیلتر هوا

دستگاه رباتیک فیلتر هوا

معرفی فنی دستگاه رباتیک تولید فیلتر هوا

  • دستگاه رباتیک نازل طرح ایتالیا
  • مخازن فلنچی درب دار
  • مخازن گپ دار جهت تخلیه کامل مواد
  • خروجی های مخازن ۱ اینچ دستگاه رباتیک جهت ساپورت بهتر پمپ در مواد کربن دار
  • قابلیت تزریق چندعدد قالب همسان و غیر همسان در یک زمان (چهارقالب یک شکل یا غیر یک شکل پشت سر هم)
  • میکسر پلی جهت یکدست شدن مواد در مخزن دستگاه رباتیک فیلتر هوا
  • پمپ ایزو طرح ایتالیا بدون اورینگ و فلز روی فلز اب بند
  • پمپ ایزو گریبکسی جهت دقت بیشتر در حد تار مو
  • در سیستم رباطی حذف شفت و کالسکه و قرار دادن ریل و کابین ۲۵ یا ۳۰ جهت حرکت نرم و بدون هیچ لرزشی
  • استفاده از موتورهای پله ای دقتی و حرکت محورها در حد ۰٫۰۱ صدم میلیمتر
  • سیستم کامل اتوماسیون mach3 و حذف تمامی کنترلرهای دستی
  • دارای عیب یابی خروجی ها
  • دارای تنظیم فشار مواد و درصد گیری هر یک از مواد جداگانه
  • قابلیت تولید انواع اشکال مربع و مستعطیل و ذوزنقه و دایره و بیضی.
  • برگشت محور به نقطه hom در هنگام قطع برق یا موارد دیگر
  • نقطه صفر تولید و شستشو جداگانه دستگاه رباتیک فیلتر هوا
  • قابلیت تزریق نازل تا تعداد بیش از ۸۰۰ عدد محصول بدون شستشو در سرعت بالا
  • کنترل پنل pc base
  • ایمنی قطعات برقی هر یک جداگانه در نوسانات برق.
  • استفاده درایور های شرکتی و برنامه های شرکتی و عدم استفاده از برد های دست ساز
  • کاور رنگ کوره ( جنسو رنگ تابلو برق صنعتی)
  • امکان تزریق از یک گرم تا ۱۰۰ گرم
  • استفاده از صافی مواد
  • استفاده از شلنگ و اتصالات استخوانی در انتقال مواد به جهت عمر بیشتر
  • قابل پرتابل بودن دستگاه

قیمت دستگاه رباتیک فیلتر هوا

با توجه به اینکه این دستگاه یکی از دستگاه هایی می باشد که بسیار پر کاربرد در صنعت تولید فیلتر هوا می باشد بسیاری از سودجویان اقدام به ساخت دستگاه رباتیک فیلتر هوا کرده اند و با قیمت ارزان به تولید کننده های می فروشند که نتیجه استفاده از این دستگاه های تقلبی ارزان قیمت چیزی جز تولید فیلتر هواهای بی کیفیت و خراب شدن قطعات دستگاه و ورشکستگی نمی باشد. اگر تمایل به راه اندازی خط تولید فیلتر هوا دارید حتما از شرکت های معتبر اقدام به خرید دستگاه رباتیک فیلتر هوا بکنید تا در دام افراد سودجو و کلاهبردار نیوفتید. برای اطلاع از قیمت دستگاه رباتیک فیلتر هوا می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

دستگاه تولید فیلتر هوا

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن سیستم های کنترلی یکی از دغدغه های ماشین سازان و تولید کنندگان معتبر دنیا، همگام سازی خطوط تولید و به روز آوری دستگاه ها و محصولات تولیدی می باشد. شرکت ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دستگاه های چین کن کاغذ تمام اتوماتیک،دستگاه های تزریق فوم فیلترهوا ,دستگاه رباتیک فیلترهوا ,دستگاه فیلترهوای خودرو،دستگاه تمام اتوماتیک فیلترهوا ،دستگاه تزریق فوم فیلتر هوا , دستگاه رباتیک فیلتر هوا,ماشین آلات فیلتر هوا, برش اتوماتیک جهت تولید کاغذ چین شده انواع فیلتر هوا، انواع دستگاه های نیمه اتوماتیک تولید فیلتر هوا و را مجهز به سیستم اچ ام آی که در واقع مخفف رابط بین انسان و ماشین می باشد و کنترلری هوشمند با قابلیت های فراوان است را مجهز به این سیستم و فن آوری نموده است.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : مزایای دستگاه رباتیک فیلتر هوا,قیمت دستگاه رباتیک فیلتر هوا,خرید دستگاه رباتیک فیلتر هوا, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 249 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 20:24

صندلی مدیریت طبی داتیس مدل MT770 یک صندلی اداری است که در استراکچر آن از بهترین و مقاوم ترین مواد آلومینیومی استفاده شده است. پایه پنج پر این صندلی ساخته شده از ورق فولادی و پوشش نیکل کروم براق است. صندلی مدیریتی طبی تترا MT70 داتیس (DATIS)، دارای تکیه گاهی با زاویه 90 درجه است که سر، گردن و ستون فقرات را به خوبی حمایت می کند. این محصول دارای چرخ با پوشش پی یو است که باعث می شود حرکت صندلی به شکل بهتری صورت گیرد و در ضمن حین حرکت صدای کمتری تولید شود. در ساخت قطعات این محصول از آلومینیوم استفاده شده است. این صندلی به دلیل روکش چرمی که دارد در برابر سایش مقاومت دارد. پشتی و نشیمن این محصول دارای قاب پلاستیکی بوده که طول عمر بیشتری به آن بخشیده است. نشیمن صندلی مدیریتی داتیس از جنس فوم سرد ترزیقی است و کاربر به هنگام نشستن بر روی آن احساس راحتی و آرامش می کند. صندلی مدیریت داتیس دارای دسته کنترلی است که به کاربر کمک می کند زاویه تکیه گاه را به راحتی مطابق با نیاز خود تنظیم نموده ویا در هر ارتفاعی صندلی را ثابت نگه دارد صندلی مدیریتی طبی تترا MT70 داتیس، دارای قابلیت تنظیم گودی کمر توسط اهرم تعبیه شده در پشت است. تنوع رنگ در این محصول این قابلیت را به مصرف کننده می دهد تا در زمان خرید صندلی مدیریتی، متناسب با طراحی داخلی اتاق و رنگ میزهای استفاده شده در محل بهترین انتخاب را داشته باشد.این صندلی اداری از قیمت مناسبی برخوردار است و به همین دلیل می توان آن را در دسته بندی صندلی های مدیریتی مقرون به صرفه قرارداد.

ویژگی های صندلی اداری داتیس

 
برند
داتیس
گارانتی
3 سال
نصب اختصاصی
ندارد
شناسه
mt770
ویژگی
تنظیم ارتفاع, پایه چرخدار
کاربری
صندلی مدیریت
جنس
چرم, پارچه
سایر ویژگی ها
جنس پایه : کروم
وضعیت مکانیزم : مکانیزم تیلت

خرید صندلی مدیریتی از فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری وی چوب

یک صندلی مدیریتی مناسب باید به گونه ای باشد که چهار ناحیه ستون فقرات (گردن، پشت، کمر و دنبالچه) را پوشش دهد. در خرید یک صندلی مدیریتی مناسب به این نکته دقت کنید که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد.

مجموعه وی چوب با ایجاد شبکه‌ای سیستماتیک این امکان را فراهم کرده که عرضه‌کنندگان کالا و ارائه‌کنندگان خدمات به‌آسانی با مخاطبان و مصرف‌کنندگان خود ارتباط مؤثر و دوسویه برقرار نمایند.

وی چوب یک فروشگاه بزرگ اینترنتی محصولات حوزه تجهیزات اداری می باشد  که امکان مشاهده ، انتخاب و خریداری کالای مبلمان اداری ، صندلی های اداری و ... از برندهای مختلف را به متقاضی این کالاها می‌دهد.
ما هر روز در تلاشیم بهترین تجربه خرید را، با بیشترین حق انتخاب و مناسب ترین قیمت برای مشتریان فراهم آوریم.
معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : خرید صندلی مدیریتی, مبلمان اداری ,صندلی های اداری , نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 209 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 20:22

به عنوان یکی از شخصی ترین فضاهای داخل خانه ، اتاق خواب باید تعادل بین فضایی شیک و آرام را برقرار کند. این مکانی است که برای فرار از شلوغی روز به آنجا می روید ، خود را برای روز دیگر شارژ می کنید و در مورد آنچه در آینده می خواهید آرزو می کنید ، به همین دلیل لازم است که اتاق شما بازتاب مستقیم سلیقه و سبک بی عیب شما باشد. از آنجا که جایی است که تقریباً یک سوم از وقت خود را می گذرانید ، اتاق خواب باید یکی از اولین مناطقی باشد که هنگام تزئینات باید به آن توجه کنید.

نکته اصلی این است که می توانید فرش و پارچه های نرم و نورپردازی عاشقانه ای را ایجاد کنید که باعث شادی و آرامش می شود. به هر حال ، فضا بیش از هر چیز باید راحت و قابل زندگی باشد. این اتاق خواب ها اثبات می کنند که دیوارپوش های طرح دار ، مبلمان مجلل و رنگ های آرام می توانند هر فضایی را به یک استراحت شیک و در عین حال آرامش بخش در یک خانه تبدیل کنند.

اتاق خواب مستر و ایده های طراحی بی نظیر

تزئین اتاق خواب نوجوانان می تواند کمی مشکل باشد. یک روز ، آنها پرده های خال خال صورتی و روشن می خواهند و روز دیگر ، می خواهند کل اتاق را سیاه رنگ کنند. صرف نظر از این ، هر نوجوان به فضایی شخصی نیاز دارد که بتواند مطابق میل خود طراحی کند و بعد از یک روز طولانی به آن بازگردد. برای کمک به شما در شروع دکوراسیون اتاقی که کودک شما عاشق آن خواهد بود ، بهترین ایده های اتاق خواب نوجوانان را که می توانید تقریباً در هر فضایی ، بدون توجه به شکل و اندازه آن انجام دهید ، گردآوری کرده ایم. این اتاق های مدرن نه تنها خنک و شاداب هستند ، بلکه نمایانگر فردیت ، استقلال و بلوغ نوجوان شما هستند. این یک برد برد برای همه افراد درگیر است.

مجموعه اسپرلوس دکور با سالها تجربه در طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی و خارجی و ساخت انواع لوازم چوبی و فلزی می تواند بهترین طرح ها را با بهترین کیفیت برای شما اجرا کند. با خرید و یا ساخت محصولات چوبی، شما یک فضای زندگی لذت بخش دارید که تمام ایده ها و خلاقیت های دکوراسیون منزل چوبی شما را نشان می دهد. بهترین چیز در مورد تزئینات چوبی این است که می توانید به راحتی دکوراسیون خود را آنگونه که می خواهید ایجاد کنید. لازم نیست که طرح ها به صورت پیچیده باشند. فقط چیزی ایجاد کنید که متناسب با دکوراسیون فعلی فضای زندگی شما باشد.

ایده های دکوراسیون منزل و طراحی داخلی

دراسپرلوس دکور شما می توانید ایده های عالی برای دکوراسیون منزل خود را مشاهده کنید. یکی از ویژگی های اسپرلوس دکور این است که می توانید طرح ها را با رنگ بندی مختلف و همچنین در سایز و ابعاد اختصاصی خودتان سفارش دهید.
شماره تماس جهت ثبت سفارش ساخت و خرید :

۰۹۱۹۵۴۱۰۸۰۰
 ۰۲۱۲۶۲۹۲۸۵۴
۰۲۱۲۶۲۹۲۸۳۲
۰۲۱۲۲۴۷۳۱۴۹
شما می توانید با گردش در اسپرلوس دکور ، از ایده ها موجود لذت ببرید و نظرات خود را در مورد تزئینات چوبی منزل با ما در میان بگذارید. همچنین  برای سفارش و ساخت محصولاتی که در تصاویر می بینید، با ما تماس بگیرید.
در حال حاضر در اسپرلوس دکور انواع تی وی ست ، میز ناهارخوری ، کتابخانه ، میز مدیریتی ، کمد و قفسه و تخت خواب  طراحی و ساخته می شود.

 

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : تصاویر طراحی اتاق خواب مستر,اتاق خواب مستر لاکچری ,اتاق خواب مستر,طراحی اتاق خواب مستر, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 219 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 18:59

استان گلستان از استان های شمالی ایران است که در امتداد دریای خزر واقع شده است. آب و هوای فوق العاده، جنگل های سرسبز هیرکانی، دریای خروشان و کوه های سر به فلک کشیده از ویژگی های مثبت گلستان است و همین شرایط آب و هوایی باعث شده که سالانه مسافران زیادی برای اجاره ویلا در استان گلستان به این استان سفر می کنند. هر منطقه از این استان محلی برای گذراندن تعطیلات آخرهفته و تابستانی است. برای بهره مندی از این نعمت های خدادادی می توانید با اجاره ویلا در هر شهر از این استان یک سفر عالی را تجربه کنید. گالیکش از شهرستان های استان گلستان است که طبیعت بکر و آب و هوای مطبوعش باعث جذب گردشگران شده است. مسافران با اجاره ویلا در گالیکش، به چشمه ها، آبشار، جنگل های سرسبز سر می زنند. هم چنین اجاره ویلا در زیارت گرگان، اجاره سوئیت در کلاله، اجاره ویلا در علی آباد کتول، اجاره ویلا در  آزاد شهر، اجاره ویلا در مینودشت و اجاره سوئیت در گالیکش، انتخاب مسافران برای گذراندن زمان خود در این استان است.

گالیکش در بین شهر های استان گلستان، با طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری که دارد شما را حیرت زده خواهد کرد. این شهرستان شرقی ترین شهر گلستان است. قطعا اجاره ویلا بهترین نوع اقامت در این شهر برای لذت بردن از جاهای دیدنی گالیکش است.

اجاره ویلا در گالیکش

با بردن نام استان گلستان همه به یاد پارک ملی گلستان می افتند اما در نزدیکی این پارک جنگلی شهری با آبشارهای زیبا و پوشش گیاهی سرسبز قرار دارد که سالانه مقصد گردشگران زیادی از کل کشور است.

آب و هواش شهرستان گالیکش معتدل است و در هر فصلی می توانید به ان جا سفر کنید. در فصل تابستان هوای خنکی دارد و برای فرار از گرمای هوا و استفاده از هوای مطبوع و تمیز مقصد خوبی است.

با اجاره ویلا در گالیکش سفری به یاد ماندنی برای خود ثبت کنید. در این شهر اقوام مختلفی زندگی می کنند. مردم ترکمن، شاهرود، کرد، آذری زبان، بلوچ و فارس ها در کنار هم زندگی می کنند.

از جاذبه های  طبیعی شهرستان گالیکش می توان به آبشار لوه اشاره کرد که با اجاره اقامگاه بوم گردی در لوه می توانید از طبیعت زیبای حاشیه آبشار لذت ببرید. بعضی از افراد ترجیح می دهند به جای اجاره ویلا در گالیکش، در اقامتگاه های بوم گردی ساکن شوند تا علاوه بر استفاده از آب و هوای خوش، طبیعت زیبای اطراف و مکان های دیدنی گالیکش، با قرارگیری در دل روستا با آداب و رسوم مردم گالیکش از نزدیک آشنا شوند و لذت زندگی در اقامتگاه بوم گردی را لمس کنند.

لذا اجاره  اقامتگاه بوم گردی در گالیکش می تواند یک گزینه عالی برای فرار از شلوغی شهر و ریلکس کردن باشد.

اجاره ویلا در گالیکش

اجاره اقامتگاه بوم گردی در گالیکش

اجاره اقامتگاه بوم گردی در گالیکش شما را به مردم روستاهای اطراف گالیکش نزدیک می کند و در هر زمانی از روز از طبیعت اطراف روستا لذت ببرید. اقامتگاه های بوم گردی در گلستان شما را از هیاهوی شهر و زندگی شهری دور می کند و می توانید بدون استرس به تفریح بپردازید. برای اجاره اقامتگاه بوم گردی در گلستان به صورت  آنلاین از طریق سایت گلستانی ها اقدام کنید.

گاهی افراد برای مدیریت هزینه های خود برای اجاره سوئیت برنامه ریزی می کنند. هم چنین زمانی که برنامه تان برای گردش در طبیعت است و اجاره سوئیت در گالیکش صرفا برای استراحت است، قطعا انتخاب خوبی داشته اید.

اجاره سوئیت در گالیکش هم می تواند فاصله شما را تا شهر کم کند و هم هزینه های شما را مدیریت کند. درواقع با اجاره سوئیت که از چند اتاق و سرویس بهداشتی  با آشپزخانه تشکیل شده است، برای آشپزی هم مشکلی نخواهید داشت.

هم چنین برای گردش در روستاهای اطراف گالیکش اجاره سوئیت در گالیکش فکر خوبی است و در کاهش زمان رسیدن به روستاهای اطراف به شما کمک می کند.

ممکن نیست اسم استان گلستان را شنیده باشید ولی از روستای زیارت گرگان چیزی ندانید. جالب است بدانید که تفریح و گردش در این روستا و اجاره ویلا در زیارت گرگان حتی برای گرگانی ها نیز جذاب است.

اجاره ویلا زیارت گرگان

روستای زیارت گرگان در نزدیکی مرکز استان گلستان قرار دارد. مردم گرگان و استان گلستان با اجاره ویلا در زیارت گرگان برای آخرهفته خود برنامه ریزی می کنند. این روستا 1000متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و آب و هوای خنک و مطبوعی دارد.

اجاره ویلا در زیارت این امکان را به شما می دهد که هر صبح مناظر زیبا و کوه های اطراف که روستا را احاطه کردند را ببینید. با اجاره ویلا در زیارت گرگان متوجه خواهید شد که حتی راهی که شما را تا این روستا می رساند بسیار با صفاست.

اگر مقصد سفر بعدی تان روستای زیارت است، اصلا برای اقامت تان نگران نباشید. مجموعه گلستانی ها با  معرفی ویلاها و اقامتگاه های بوم گردی در گلستان، پذیرای شما خواهد بود. شما می توانید پیش از سفر به این شهر برای اجاره ویلا در گلستان، به صورت اینترنتی اقدام نمایید.

قطعا اجاره ویلا در گالیکش یا اجاره اقامتگاه بوم گردی با هدف دیدن زیبایی ها و جاذبه های دیدنی این شهرستان است. لذا در ادامه با معرفی برخی از زیباترین جاذبه های دیدنی گالیکش همراه شما هستیم.

جاذبه های دیدنی گالیکش

غار کیارام

غار کیارام در شهرستان گالیکش در میان محلی ها به "وسط دل دل" مشهور است. این غار در وسط دره ای با نام"دره چفت" واقع شده است.غار کیارام فقط 13 کیلومتر تا گالیکش فاصله دارد. غار کیارام در میان جنگل و در نزدیکی رودخانه فصلی قرار دارد و همه چیز برای یک تفریح جانانه محیاست.

نقلی وجود دارد که این غار از قدیمی ترین سکونت گاه های مردم منطقه شمال است. باستان شناسان قدمیت این غار را به دوران عصر آن نسبت می دهند. حتی گفته می شود این غار در دوران اسلامی هم محل اقامت و زندگی بوده است.

در اولین کاوشی که در این غار در سال 42 انجام شده است چند تکه استخوان یافت شد که فرضیه اقامت شکارچیان در دوران پیش از تاریخ را تایید می کند. این غار تنها غار این شهر نیست اما از زیباترین غار ها و مکان تفریحی و گردشگری گالیکش است.

قلعه بی‌بی حلیمه

ضریح چوبی بی بی حلیمه در زیر سایه درختی کهنسال قرار دارد. بی بی حلیمه در میان قلعه ای با قدمت چند صد سال واقع است. در پایین دست مزار بی بی حلیمه گورستانی تاریخی است که پر از سنگ قبر های سیاه و مرمری است که چندتای آن ها دزدیده شده اند. اما تعدادی از آن ها هنوز سرجای شان هستند. جالب است بدانید که مناظر اطراف گورستان سرسبز و پر از درخت های تنومند است.

چشمه لال

چشمه لال در روستای بش اویلی که در فاصله 27 کیاومتری شهر گالیکش قرار دارد در زیر کوهی قرار گرفته و از دل زمینی مسطح جوشش دارد. آرامش و سکوت این چشمه فوق العاده است و با قرارگیری در میان جنگل زیبایی دوچندانی به آن افزوده شده است.

نام چشمه لال نیز این سکوت و آرامش بی نظیرش الهام گرفته است. طبیعت اطراف چشمه لال با زیبایی بی نظیرش این چشمه را به بهشتی روی زمین بدل کرده است.

جنگل تیموردره

جنگل تیموردره در فاصله 15 کیلومتر یگالیکش قرار دارد و جنگلی با طبیعت باورنکردنی است. زیبایی این جنگل را عبور چشمه ده چشمه تکمیل می کند.

چشمه خانسوار

چشمه خانسوار با چشم انداز فوق العاده قشنگ و مناظر طبیعی و کوه های اطرافش می تواند تکه ای از بهشت قلمداد کرد که در فاصله 12 کیلومتری شهرستان گالیکش قرار دارد.

لته نوروز علی

لته نوروز علی یک مرتعی با چشم انداز فوق العاده زیبا و سرسبز است که در 27 کیلومتری گالیکش قرار دارد و با اجاره ویلا در گالیکش می توانید یک تفریح عالی را در این محوطه سپری کنید.

جنگل و چشمه ده چشمه

چشمه ده چشمه در جنگل ده چشمه قرار دارد که از دل کوه می جوشد.  آب این چشمه زلال است و از مواد معدنی غنی است. طبیعت اطراف چشمه و جنگل ده چشمه چشم نواز است. این جاذبه طبیعی در 24 کیلومتری گالیکش واقع شده است.

در نهایت، با اجاره ویلا در گالیکش می توانید گردشی فوق العاده در طبیعت اطراف این شهر داشته باشید و از تنفس هوای تمیز و تازه لذت ببرید. برای اجاره ویلا در گلستان به صورت آنلاین اقدام کنید و زمان خود را برای گردش در گالیکش ذخیره کنید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : اجاره خانه در گالیکش ,اجاره ویلا در گالیکش ,اجاره ویلا در گلستان, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 18:56

جالب است بدانید که یکی از هیجان انگیزترین شاخه های خلق آثار هنری نقاشی با رنگ روغن می باشد.شاید دیده باشید بعضی از هنرجویان و نقاشان از رنگ های روغنی هراس داشته باشند، اما در حقیقت باید بگوییم یکی از بهترین شیوه های یادگیری نقاشی با رنگ و روغن می باشد و حتی می توانید از طریق آزمون و خطا این آموزش را با موفقیت کامل پشت سر بگذارید. در واقع نقاشی رنگ و  روغن هرگز خراب نمی شود، به این خاطر که امکان اصلاح در آن وجود دارد. بهتر است بدانید که مهمترین نکته در نقاشی با رنگ روغن، حس شادابی و لذت کار کردن با بافت براق و غنی آن است. همیشه باید به نقاشی به شکلی کلی و تمام بوم نگاه کنید. به جای تصور نتیجه ی پایانی، باید در نظر داشته باشید که نقاشی در هر مرحله چگونه به نظر می رسد. شاید بهتر باشد این اثر را در عوض طراحی به شکل یک مجسمه نگاه کنید که با استفاده از رنگ، حرکات،بافت و عمق خلق می شوند.نقاشی رنگ و رغن نکات و تکنیک های خاص خود را دارد که با آموزش می توانید به تمامی آنها مسلط شوید.به دلیل علاقه زیاد افراد به این رشته هنری و نقاشی تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله به بیان نکات و تکنیک های رنگ و روغن بپردازیم،اگر ما عزیزان از آن دست افراد علاقه مند به این رشته هنری می باشید خواند این مطلب را به شما توصیه می کنیم و پیشنهاد می دهیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

نکات و تکنیک های رنگ و روغن

نکات و تکنیک های رنگ و روغن

آموزش نقاشی با رنگ روغن مبتدی

از جمله پرطرفدارترین و رایج ترین تکنیک های نقاشی ،نقاشی با رنگ روغن می باشد.نقاشی با رنگ و روغن از این رو مورد توجه هنرمندان می باشد که تنوع در ارائه و رنگبندی و فرم های متنوع و جذاب برای اکثر اهالی هنر دلپذیر و دوست داشتنی می باشد و علاقمندان به هنر نقاشی بالاخره برای یکبار هم که شده آن را امتحان کرده اند.برای آموزش نقاشی با رنگ روغن  مبتدی درگام نخست لازم است که نکات و تکنیک های رنگ و روغن را بدانید به همین دلیل در ادامه به بیان این نکات طلایی و تکنیک های هیجان انگیز می پردازیم تا بوسیله آن بتوانید به رویای دیرین خود یعنی نقاشی با رنگ و روغن دست پیدا کنید.

نکات و تکنیک های رنگ و روغن

نقاشی های رنگ روغن رمز و رازهای بزرگی دارند و در ذهن بسیاری از افراد، این روش نقاشی با اعتبار تر از دیگر نقاشی ها است. همچنین لذت کار با رنگ روغن غیر قابل انکار است . رنگ های خالص روغنی با رایحه ای خوش واقعا خوشایند تمامی افرادی که در این رشته فعالیت دارند می باشد.نقاشی با رنگ و روغن تکنیک های متنوعی دارد و برای تبدیل شدن به یک نقاش حرفه ای در زمینه رنگ و روغن باید به انواع تکنیک های آن آشنا باشید.تکنیک های رنگ و روغن که شما را در کشیدن نقاشی  های بی بدیل و بدون نقص کمک خواهد کرد شامل موارد زیر می باشد که با تمرین و ممارست به راحتی می توانید به همه ی آنها تسلط پیدا کنید و به یکی از هنرمندان خبره نقاشی با رنگ و روغن تبدیل شوید:

آلا پریما: (alla prima)

آلا پریما یا خیس روی خیس یک اصطلاح ایتالیایی است و به معنی رنگ مستقیم است . به این صورت که رنگ را به طور مستقیم روی کرباس بوم قرار می دهیم ، این سبک بدون رنگ های زیر سازی است ، یعنی رنگی در زیر کار نیست که بخواهیم خشک شود پس در این سبک کار خیلی زود تمام می شود.

ایمپاستو: (Impasto)

استفاده از یک لایه ضخیم از رنگ که بافت قلم مو یا کاردک نقاشی را حفظ می کند.

کاردک نقاشی:

با استفاده از کاردک نقاشی می توان یک لایه بافتدار از رنگ را اعمال کرد. عدم کنترل دقیق در استفاده از کاردک مشکل خاصی بوجود نمی آورد و می توان به راحتی با رنگ ها بازی کرد و طرح مورد نظر را بوجود آورد اما همین کار با قلمو بسیار سخت است. لذت نقاشی با این سبک بسیار جالب است حتماً امتحان کنید.

رنگ زمینه:

روی سطحی که دارای ته مایه رنگ است رنگی با کنتراست بیشتر برای لایه بعدی استفاده کنید، به این معنی که دو رنگ متضاد روی هم قرار گیرند. رنگ زمینه در رنگ روغن بسیار مهم است.

زیر سازی: (Underpainting)

نقاشی را با رنگ کم ( لایه ای نازک) شروع کنید تا خیلی زود خشک شود (مانند یک لایه خاک) و این کار باید قبل از اضافه کردن رنگ های اصلی طرح و سایر جزئیات روی بوم انجام شود ، دقیقا به معنای زیر سازی.

پولیش:

پولیش یک لایه شفاف روی رنگ های خشک شده است. از یک پولیش متوسط با شفافیت بالا استفاده کنید. در این قسمت کار صبر و دقت زیادی باید داشته باشید. پولیش ها اکثراً به صورت اسپری هستند.

ایجاد عمق: (Scumbling)

یک لایه از رنگ را روی رنگ های خشک و یا کمی خشک قرار دهید، این کار اجازه می دهد که رنگ زیرین کمتر به چشم آید. با توجه به سلیقه نقاش این تکنیک یا به صورت خطی انجام می شود و یا به صورت نقطه ای و خالدار. با این کار به آن قسمت از نقاشی عمق می دهید و رنگی متفاوت در آن بوجود می آورید.

قلموی خشک : (Drybrush)

با استفاده از قلموی خشک مقدار کمی رنگ را به آرامی روی سطح بافت دار نقاشی بکشید.

چند اصل مهم در نقاشی رنگ و روغن

در نقاشی رنگ و روغن سه اصل بسیار مهم می باشدکه رعایت این سه قاعده درحرفه ای بودن اثر شما تاثیر بسیاری دارداین سه اصل شامل موارد زیر می باشد:

  • اصل از کم به زیاد: به صورت مرحله ای و لایه لایه کار خود را پیش ببرید.سعی کنید لایه های جدید را نسبت به لایه های قبلی منعطف تر باشد.
  • اصل غلیظ روی رقیق: لایه های ابتدایی و اولیه باید از رنگ روغن رقیق تر، استفاده شود.اگر بر روی نقاشی ایمپاستو ، رقیق کار کنید،ممکن است نقاشی رنگ روغن شما ترک بخورد.ازرنگ هایی در نقاشی رنگ روغن استفاده کنید که به ارامی خشک می شوند.
  • قاعده سوم نقاشی رنگ روغن: استفاده از رنگ هایی که به آهستگی خشک می شوند .البته هنگام استفاده از این نوع رنگ ها ، باید با کمی زمان داد و سپس مرحله ی بعد را اعمال کرد ،اینکار با شما کمک می کند تا پس از خشک شدن ، بوم نقاشی شما ترک نخورد.

نکات رنگ و روغن

  • بهتر است نقاشی خود را ، بر روی پس زمینه بکشید تا رنگ سفید بوم.
  • رنگ ها را به اندازه ترکیب کنید زیرا غیر این صورت رنگ های شما شفافیت و کیفیت اولیه ی خود را ندارند.
  • از رنگ ها به مقدار نیاز خارج کنید و بر روی پالت قرار دهید و همچنین محدوده ی رنگ ها را بر روی پالت مشخص کنید تا رنگ ها با یک دیگر ترکیب نشوند.
  • همواره در کنار وسایل خود برای رقیق کردن رنگ ها و تمیز کردن قلموها، دو ظرف مجزاحلال داشته باشید.
  • اگر قصد استفاده از پالت چوبی دارید بهتر است که از چند هفته قبل تر ان را با روغن بزرک چرب کنید و سپس رنگ کنید تا هنگام استفاده رنگ های روغن به ان جذب نشوند.
  • به غیر از پالت های چوبی و پلاستیکی پالت های کاغذی،سینی های از جنس لعاب و شیشه هم می توانید استفاده کنید.
  • بوم های آماده نسبت به بوم های دست ساز ، گران تر هستند و پارچه کرباس انها ، از کیفیت خوبی برخوردار نیست.
  • مناسب ترین موی حیوانات برای قلمو ، موی گراز است.
  • شکل قلمو و جنس الیف و موی ان ، دو نکته ی اساسی در انتخاب قلمو هستند.
  • قلموهای گرد،صاف که به رنگ روشن و فندوقی هستند،جزء پرکاربرد ترین انهاست.
  • قلموی گرد سری نوک تیز و گرد دارد که برای نقطه گذاری و رسم خطوط باریک مناسب است.
  • برای طرح های گوشه دار مانند مکعب و مستطیل معمولا قلموهای صاف مناسب تر هستند.
  • قلموهای فندنی ، که سر انها بیضی شکل است برای ظرافت کاری و حرکت های باریک مناسب است.
  • قلمویی با جنس موی سمور، زمانی که تقاشی رنگ روغن ما به ظرافت و لطافت نیاز داشته باشد،بسیار مناسب است زیرا ؛موی گراز نقوش خشن و ضخیمی برجا می گذارد.
  • برای یک نقاشی رنگ روغن حرفه ایی بهتر است از قلمو هایی با موی مصنوعی استفاده نکنید زیرا موهای طبیعی کیفیت و انعطاف پذیری بهتری دارند و تمیز کردن انها بسیار راحت تر است.
  • سعی کنی که از پرایمر ها در نقاشی رنگ روغن خود استفاده کنید.پرایمر مواد اولیه ای است که در ابتدا سطح بوم را با ان می پوشانند که این کار از نشت مواد اسیدی که جز مواد تشکیل دهنده ی رنگ هاست ، جلوگیری می کند.
  • در هنگامی که نقاشی می کشید از خوردن، نوشیدن و یا سیگار کشیدن اجتناب کنید. از اسپری رنگ استفاده نکنید ، مگر اینکه در یک اتاق با تهویه بسیار عالی باشید و حتما از ماسک استفاده کنید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : نقاشی رنگ و روغن,نقاشی با رنگ روغن,آموزش نقاشی با رنگ روغن , نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 18:53

کافی است نگاهی به قیمت بازار مسکن در تمام شهرهای ایران بیاندازید تا دلیل باز شدن پای شیوه‌های جدید به بازار مسکن در شهرهای شمالی را دریابید.در چندماه گذشته در بیشتر استان‌ها و شهرها قیمت املاک بین ۴۰ تا ۷۰درصد افزایش داشته و سبب شده تا رویای خانه‌دار شدن و خرید املاک و حتی زمین برای بسیاری از ایرانیان هر روز دست نیافتنی‌تر شود. استان‌های شمالی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گاهی اوقات  افزایش قیمت در شهرهای آن حتی از میانگین کشوری فراتر رفته‌اند.گیلان به دلیل طبیعت بکر و زیبایش یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی بوده و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران است به طوری که در ایام نوروز و در روزهای اوج شیوع کرونا نیز سفر هموطنان به شهرهای این استان متوقف نشد.

راهکارهای خاص برای حفظ بازار ملک در شمال

راهکارهای خاص برای حفظ بازار ملک در شمال

گیلان همانند استان همجوار خود در روزهای پایانی بهار۹۹ شاهد افزایش قیمت ویلا و زمین بود به طوری که ویلاهایی که تا پیش از آن ماه‌ها در صف انتظار فروش باقی می‌مانند حداکثر در ۲هفته به فروش رسیدند و این شرایط سبب شد تا سازندگان به دنبال ساخت سازه‌های جدید برای تامین تقاضا و نیاز بازار باشند.

آنهایی که نقدینگی بیشتری داشتند توانستند در تابستان ۹۹ به مراد دل خود دست یابند و با خرید ملک در شهرهای گیلان، صاحب ویلا شوند و آنهایی که توان اقتصادی ضعیف‌تری داشتند در انتظار ثبات بازار نشستند تا بلکه راهکاری برای ممانعت از افزایش قیمت‌ها اندیشده شود.

اما پاییز۹۹ از راه رسید و قیمت‌ها کاهش نیافت. در این میان دارندگان نقدینگی کمتر که سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را امن‌تر از سایر بازارهای موازی مانند بورس، سکه وطلا و ارز و … می‌دیدند بیش از پیش به دنبال خرید ویلا رفتند اما هر روز ناامیدتر از قبل شدند.

در این میان برخی از سازندگان گیلانی ترجیح دادند راهکار جدیدی را برای ویلادار شدن هموطنان،‌ ارایه دهند؛ راهکاری که با درج آگهی‌های جذاب همراه بود.

آگهی فروش ویلای ۲۷۰متری و ۲خوابه در زیباکنار با قیمت ۱۷۰میلیون تومان می‌تواند هرکسی برای تماس با آگهی دهنده و خرید احتمالی ترغیب کند.

در وانفسای افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها،‌ درج قیمت ۱۷۰میلیون تومان حتی اگر به عنوان پیش پرداخت هم در نظر گرفته و یا با تجربه آگهی‌های مازندران به عنوان یک پنجم قیمت ملک تصور شود، هرکسی را وسوسه می‌کند تا هرچه سریعتر در راه خرید این ویلا گام بردارد.

البته این اول  ماجراست زیرا با تماس پیامکی با آگهی دهنده می‌توان شکل جدید از صاحب ویلا شدن در ایران را مشاهده کرد که بعید می دانم کمتر حتی نسبت به آن حتی تخیل کرده باشد.

وی در پاسخ به سوال در مورد قیمت نهایی ویلای ۲۷۰متری زیبا کنار توضیح داد: « این ویلا طرح … هستش ک قیمت ۶ دانگ کامل این ویلا ۲میلیارد هستش

ما اومدیم این ویلارو توی ۱۲سهم نیم دانگی قرار دادیم ب مبلغ ۱۷۰تومن ک ب شما سند تک برگ نیم دانگ داده میشه

و شما درماه ۴ روز میتونید از ویلا استفاده کنید

ویلاها تیم خدمات داره و قبل از اومدنتون ویلا کامل نظافت میشه

یک آپشن دیگه‌ای هم که داره اینه که هر زمان خودتون خواستین می‌تونید ویلارو ب قیمت روز ب شرکت خودمون بفروشید.»

ماجرا بسیار جالب شد به عبارت بهتر شما صاحب ویلایی می شوید که در طول ماه ۴روز و در طول سال ۴۸روز می توانید آن را استفاده کنید آن هم با برنامه‌ریزی قبلی.

البته پروژه این گروه به همین جا ختم نمی شود بلکه موارد دیگری از چنین ویلاهایی دارند که می تواند به واحد ۳۹۵ میلیونی در جوار همین واحد و در یک شهرک اشاره کرد که قیمت نهایی آن برای سند شش دانگ برابر می شود با رقم ۴میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان و یا مورد دیگری با قیمت ۹۵میلیون تومان به ازای نیم دانگ که قیمت نهایی شش دانگ آن برابر است با یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان.

بنا بر توصیه آگهی دهنده شما می توانید با پرداختی بیشتر، یک دانگ از این ویلا را خریداری کرده و در ماه ۸روز صاحب ویلا شوند.

به اعتقاد وی حداقل قیمت ویلا در منطقه از ۸۰۰میلیون تومان شروع می‌شود و آن‌ها این طرح را برای کسانی که نقدینگی کمتری دارند،‌ استارت زده‌اند تا کسانی که بودجه کمتری دارند نیز بتوانند یک ویلا در شمال کشور داشته باشند.

هرچند نباید فراموش کرد که رهن و اجاره ویلا در زیباکنار سالانه ۱۰میلیون و ماهانه ۳میلیون و یا ۱۰۰ میلیون تومان رهن کامل هزینه دارد که در این صورت ویلا در تمام طول سال در اختیار فرد قرار می‌گیرد و لازم نیست با وجود صرف هزینه فقط اجبار به استفاده ۴روز در ماه از ویلا داشته باشد.

ادامه روند افسارگسیخته قیمت‌ها و نبود نظارت کافی می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور سبب خرید ویلاها، خانه‌ها و زمین‌های شراکتی شود که بروز اختلاف نظر در میزان استفاده و هزینه‌های احتمالی را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

خرید و فروش ملک

مهارت داشتن در خرید و فروش املاک در مدت زمان کوتاه و بازاریابی در این شغل یک استعداد ذاتی و نهادینه در هر فرد نیست ، این مهارت با آموزش و تجربه بدست می آید.  امروزه با فراهم شدن بستر های فضای مجازی امکان خرید و فروش ملک برای هر شخص به صورت مستقل فراهم شده است و هر فرد حتی با دانش کم می تواند وارد این حوزه شود. سایت های درج آگهی املاک و مستغلات در دهه اخیر بسیار مورد استقبال واقع شده اند.

از طرفی با افزایش استفاده روزانه از موبایل و اینترنت، اولین جایی که افراد به دنبال رفع نیاز خود هستند، فضای آنلاین و سایت های اینترنتی است. از این رو ثبت آگهی در سایت های املاکی از راه های موثر در خرید و فروش املاک و مستغلات است.

سایت درج آگهی چانچو

سایت درج آگهی چانچو نیز با توجه به نیاز های همه افراد جامعه در این حوزه فعالیت خود را به صورت حرفه ای آغاز کرده است. شما می توانید با درج آگهی خود حال چه مالک یا بنگاه باشید، بسیار سریع خریدار واقعی خود را پیدا کنید و با در نظر داشتن موارد امنیتی وارد معامله شوید.

سایت چانچو خدمات درج آگهی املاک خود را به صورت حرفه ای و مجزا در دسته های ذیل فراهم کرده است، چنانچه شما قصد ، خرید یا فروش ، اجاره ، رهن ، تهاتر و مشارکت داشته باشید می توانید از طریق لینک های زیر به صفحه مورد نظر بروید :

آپارتمان

ملک کلنگی

خانه ی ویلایی

باغ ویلا

اتاق و سوئیت

اداری و تجاری

مغازه و غرفه

دفتر کار و مطب

زمین مسکونی و تجاری

زمین کشاورزی

زمین باغی

گلخانه و سردخانه

املاک صنعتی

انبار ، سوله ، سالن و پارکینگ

املاک دامداری ، طیور و آبزیان

رستوران ، تالار و سفره خانه

هتل ، متل ، هتل آپارتمان و مسافرخانه

کارخانه و کارگاه

معدن

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : سایت درج آگهی,درج آگهی املاک,خرید و فروش ملک, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 217 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 18:36

درک مقررات مربوط به آتش سوزی هنگام ساخت خانه پیچیده نیست.  مقررات ایمنی در برابر آتش سوزی ممکن است برای کسانی که خانه های خود را می سازند ناراحتی ایجاد کند ، اما اطمینان از اینکه خانه شما ایمن است بسیار مهم است. این موارد شامل ترکیبی از روش ها ، از درهای آتش نشانی و پنجره های خروجی گرفته تا هشدارهای دود و سیستم های آب پاش است.

ایمنی در برابر آتش و مقررات ایمنی ساختمان در برابر آتش سوزی در هر خانه جدید تنها با یک معیار حاصل نمی شود. بلکه مجموعه ای از اقدامات احتیاطی مختلف است. این اقدامات احتیاطی در کنار هم محافظت از زندگی به وسیله،فراهم کردن مسیرهای فرار از خانه ، محدود کردن یا جلوگیری از گسترش آتش به خانه های همسایه ، محدود کردن یا جلوگیری از گسترش آتش در داخل خانه و با فراهم آوردن دسترسی ضروری برای نیروهای آتش نشانی است.

برای خانه های جدید و منازل ، حداقل یک سیستم هشدار دود مجهز به شبکه اصلی باید در هر طبقه نصب شود. آنها باید در فاصله ۷٫۵ متری از درب اتاق خواب قرار داشته و در محل فرود و راهرو قرار گیرند. ردیاب های دود همچنین باید حداقل ۳۰۰ میلی متر از چراغ های آویز و از رابط بین سقف ها و دیواره ها قرار بگیرند. مناطقی مانند آشپزخانه خطر بیشتری را ایجاد می کنند. به همین ترتیب ، آنها نیاز به یک ردیاب گرما ، زنگ هشدار متصل به سیستم هشدار دود دارند. باز هم باید این موارد حداقل ۳۰۰ میلی متر از چراغ های آویز و از رابط بین سقف و دیوارها قرار بگیرند.

مقررات ساختمان برای پنجره فرار از آتش

اگر طبقه اول خانه شما بالاتر از ۴٫۵ متر از سطح خارجی سطح زمین نیست ، شما باید بتوانید از طبقه اول از خانه بیرون بروید و از پنجره های خروجی به تمام اتاق های قابل سکونت فرار کنید. دزدگیرهای دود و پنجره خروجی از مواردی هستند که برای ایمنی در برابر آتش در هر اتاق قابل سکونت تا ارتفاع ۴٫۵ متری از سطح زمین مورد نیاز هستند.

محافظت از ساختمان در برابر آتش سوزی با کناف

محافظت از ساختمان در برابر آتش سوزی با کناف

پنجره های خروج باید بالاتر از ۱٫۱ متر از سطح کف تمام شده به گونه ای قرار بگیرند که امکان نجات با نردبان را فراهم کنند.  پنجره ها باید به گونه ای قرار بگیرند که به ساکنان اجازه دهد از ساختمان دور شوند  همچنین برای سرویس دهی به اتاق های “داخلی” ممکن است به پنجره های خروج از طبقه همکف نیاز داشته باشید. اتاق های داخلی زمانی به کار می آیند که شما مجبور شوید از اتاق دیگری (دسترسی) عبور کنید تا به سالن ، راه پله یا درب خارجی برسید. بنابراین ، آتش سوزی در اتاق دسترسی به این معنی است که فرار از طریق پنجره خروج یا یک مسیر جایگزین در ضروری است.

مسیرهای فرار از آتش در خانه های سه یا چهار طبقه

برای خانه های سه طبقه یا بیشتر که کف آنها ۴٫۵ متر یا بیشتر از سطح زمین خارج وجود دارد ، پنجره های خروجی گزینه ای برای ایمنی در برابر آتش نیستند. در خانه های سه یا چهار طبقه ساخته شده جدید ، باید یک پله محافظت شده ایجاد شود که به یک درب خارجی در سطح زمین پیوسته باشد. محفظه راه پله باید به گونه ای ساخته شود تا حداقل ۳۰ دقیقه در برابر آتش مقاوم باشد ، درهای آتش نشانی دارای درجه FD20 (که حداقل برای ۲۰ دقیقه مقاوم هستند) در تمام اتاقهای قابل سکونت در امتداد آن ساخته شود. خانه هایی که دارای طبقات بالای ۷/۵ متر هستند برای جبران نیاز به راه پله فرار دوم یا برخی از حفاظت های اضافی مانند سیستم بارانی دارند.

محافظت از ساختمان در برابر آتش سوزی با کناف

پانل کناف یک تخته گچی مقاوم در برابر آتش است که برای استفاده به عنوان یک قطعه روکش در پارتیشن ها و سیستم های آستر مناسب است. این تخته برای روکش گچ یا تزئین مستقیم ایده آل است. پانل های ضد حریق کناف دارای حفاظت از آتش سوزی برتری نسبت به دیگر متریالهای ساختمانی هستند. این تخته ها به دو نوع مربع و لبه مخروطی بسته به نیاز پروژه شما موجود هستند. همراه با ترکیبات اتصال دهنده کناف ، گچ ها ، تثبیت کننده ها ، چسب های پلاستیکی و سیستم های فلزی . سیستم های دیوار خشک می توانند تا ۱۸۰ دقیقه از آتش محافظت کنند. با استفاده از تخته های مناسب و ضخامت های مناسب.

اگر به دنبال کناف ارزان و با کیفیت برای منزل و محل کار خود هستید ،  شرکت مدرن سازان رادیس را فراموش نکنید. این شرکت از جمله شرکت های فعال در زمینه نصب و اجرای کناف با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت می باشد . این شرکت با بهره گیری از کادر مجرب و آموزش دیده علاوه بر طراحی مطابق با سلیقه و خواست شما و در نظر گرفتن تمامی جوانب زیبا سازی در سریع ترین زمان و با ارازنترین قیمت به اجرای آن در منزل و یا محل کار شما خواهند پرداخت .

کناف ارزان قیمت

اجرای کناف ارزان یکی از فعالیت هایی است که در شرکت مدرن سازان رادیس بصورت ویژه ارائه می شود . کناف یا تایل های گچی، سالهاست که در طراحی داخلی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی نسبت به دیگر متریال ها، فرم پذیری، سبک بودن در کنار استحکام، قابلیت کار روی دیوار و سقف و ….. از جمله دلایلی هستند که باعث محبوبیت این محصول شده است .

سقف های کاذب کناف ارزان‌ترین نوع در بین سقف‌های کاذب هستن و قیمت کمتری نسبت به سقف‌های یکپارچه و دکوراتیو دارند. هر چه مصالح قیمت کمتری داشته باشند می توانند در بازار مواد و مصالح محبوب تر باشند، مخصوصا اگر این قیمت پایین با کیفیت بالا ترکیب شود. کناف نه تنها موجب کاهش قابل توجه هزینه ها می‌گردد بلکه در تسریع فرایند ساخت نیز تاثیرگذار است.

لیست قیمت کناف

شماعزیزان می توانید جهت اطلاع از طرح و نمونه اجرای کناف و همچنین قیمت کناف با کارشناسان و مشاورین شرکت مدرن سازان رادیس تماس گرفته پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید. شما را در انتخاب سقف و دیوار کناف مناسب راهنمایی می نماییم. با ما تماس بگیرید.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : قیمت کناف,اجرای کناف ارزان ,کناف ارزان قیمت,کناف ارزان , نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 202 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 18:33

با توجه به این موضوع که انجام پایان نامه ارشد یکی از مهم ترین و زمان بر ترین واحدهای پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد می باشد،بسیاری از دانشجویان استرس زمان بندی تحقیقات خود و کم آوردن وقت را دارند.البته باید بگوییم این استرس کاملا طبیعی می باشد زیرا با توجه به اهمیت انجام پایان نامه ارشد برای دانشجویان این مقطع تحصیلی دانشگاهی اگر دانشجویی موفق نشود در زمان تعیین شده پایان نامه خود را به اتمام برساند تمامی زحمات او در طی این چند سال به هدر خواهد رفت. اما شما دانشجویان ارشد عزیز می توانید با برنامه ریزی و زمان بندی اصولی پایان نامه خود را در موعد مقرر انجام دهید و برای دفاعیه خود را آماده کنید.فقط کافیست تنبلی و به تعویق انداختن کارهایتان را ترک کنید و طبق الویت و برنامه ریزی خود پیش بروید تا در انجام پایان نامه ارشد خود دچار مشکلی نشوید و با موفقیت این پروسه پژوهشی مهم را به اتمام برسانید.با توجه به سوالاتی که اکثر دانشجویان می پرسند ما به این نتیجه رسیدیم تا در این مقاله به بررسی مدت زمان انجام پایان نامه ارشد بپردازیم و برای شما بیان کنیم که انجام پایان نامه ارشد چقدر زمان می برد؟ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا از پاسخ این پرسش آگاهی پیدا کنید

مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

شاید جالب باشد بدانید که برخی رشته ها در برخی دانشگاه ها در مقطع کارشناسی نیز دارای واحد پژوهشی انجام پایان نامه می باشند.اگر شما دانشجویانی که در حال حاضر در مقطع کارشناسی تحصیل می کنید جز این رشته محسوب می شدید که با روند و مراحل انجام پایان نامه آشنایی کامل را خواهید داشت اما برخی از رشته ها نیز در مقطع کارشناسی به ارائه و انجام پایان نامه احتیاجی ندارند که دانشجویان ارشد این رشته ها در مقطع ارشد برای بار اولیست که تجربه انجام پایان نامه را خواهند داشت و واضح می باشد که با مراحل انجام پایان نامه ارشد آشنایی محدودی خواهند داشت به همین دلیل در این قسمت از مقاله به بیان مختصری از مراحل انجام پایان نامه ارشد می پردازیم تا شما را با روند واحد پژوهشی تان اشنا کنیم. برای اطلاع دقیق و توضیح مفصل مراحل انجام پایان نامه می توانید به مقالات قبلی ما مراجعه نمایید.مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد شامل موارد زیر می باشد:

انجام پایان نامه ارشد چقدر زمان می برد؟

انجام پایان نامه ارشد چقدر زمان می برد؟

  1. انتخاب موضوع پایان نامه ارشد: انتخاب موضوع مناسب برای انجام پایان نامه یکی از بااهمیت ترین مراحل انجام پایان نامه ارشد می باشد که باید باتوجه به علایق شخصی دانشجو و تکراری نبودن موضوع انتخاب شود.

  2. تعیین استاد راهنما به همراه مشاور: برای مراحل انجام پایان نامه ارشد توجه به تخصص استاد راهنما بسیار مسئله با اهمیتی می باشد. زیرا شما دانشجویان عزیز باید راهنمایی های لازم برای انجام پروپوزال را با مشورت های از ایشان دریافت کنید. همچنین ارائه سابقه تحصیلی و فرم انتخاب موضوع به استاد راهنما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی دیگر از نکات انتخاب استاد راهنما توجه و دقت به آزاد بودن وقت استاد می باشد.

  3. پر کردن فرم انتخاب موضوع و ارائه به مدیر گروه:در صورتی که مطمئن شدید موضوعی که انتخاب کرده اید مورد علاقه تان می باشد و تکراری نیست و منابع لازم برای تحقیق دربار آن را دارید از نتایج به دست آمده در سایت های مربوطه پرینت بگیرید و آن را به فرم مذکور بچسبانید کنید. پس از تایید شدن موضوع توسط مدیر گروه باید نهایتا تا ۲ هفته به تالیف و آماده سازی پروپوزال مشغول شوید.دقت داشته باشید که نوشتن پروپوزال، باید زیر نظر استاد راهنما و استاد مشاور انجام شود و سپس در شورای تخصصی گروه می بایست به مدیر گروه تحویل داده شود.

  4. به اتمام رساندن پروپوزال با بررسی استاد راهنما و ارائه به گروه رشته خودتان:زمانی که نگارش پروپوزال شما به اتمام رسید می توانید آن را به استاد راهنمای خود تحویل دهید تا ایرادات آن را برطرف کندفالبته در حین نگارش پروپوزال نباید از راهنمایی استاد راهنما و مشاور خود غافل بمانید. در صورت نداشتن ایراد باید فرم پروپوزال را پر کنید و به مدیر گروه خود تحویل دهید.

  5. به تصویب رسیدن پروپوزال توسط گروه تخصصی رشته و ارسال به دانشگاه:پروپوزال شما توسط تیم داوری بررسی می شود و در صورت نداشتن عیب و نقصی به تصویب می رسد.برای بررسی پروپوزال در هر نیمسال جلساتی تشکیل می شود. بعد از مطرح شدن طرح پروپوزال ها مواردی از آنها به تصویب می رسند و به شورای تحصیلات تکمیلی ارسال می شوند. هر گونه نقض موجود در این پیش نویس باعث رد شدن آنها خواهد شد. در صورتی که پروپوزال خود را در زمان تعیین شده ارائه ندهید، تبعات آن متوجه شخص شما به عنوان دانشجو خواهد بود.

  6. اختصاص یک کد مشخص و منحصر بفرد برای پایان نامه:پس از تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه ، پروپوزال های مربوطه جهت ثبت در سایت پایان نامه های دانشگاه واخذ کد به کارشناس پژوهش ارسال می شود. درصورت خالی بودن ظرفیت اساتید کد پایان نامه برای دانشجو اخذ می گردد دانشجو می بایست جهت اطلاع از کد ودریافت نامه های کدینگ ۲ هفته پس از برگزاری شورای پژوهشی دانشکده به واحد پژوهش مراجعه نماید.

  7. نگارش پایان نامه ارشد: پس ازاعلام اسامی دانشجویانی که پرپوزال آنها به تصویب نهایی رسیده است ،دانشجویان مذکور میتوانند با رعایت موارد ذکر شده در فایل شیوه نگارش پایان نامه اقدام به تألیف پایان نامه خود نمایند. مطالعه کامل فایل مذکور و تنظیم صفحات پایان نامه بر این اساس ضروری است.در صورت عدم رعایت موارد مطرح شده، مجلد پایان نامه از دانشجو تحویل گرفته نخواهد شد. لازم است پس از نگارش هر یک از فصول پایان نامه گزارش پیشرفت کار، جهت بررسی و تأییدبه استاد راهنما و مشاور تحویل داده شود.

  8. اعلام آمادگی برای انجام دفاع و داوری پایان نامه ارشد:دانشجویان کارشناسی ارشد ۶ ماه پس از تاریخ تصویب پروپوزال در گروه تخصصی می توانند از پایان نامه خود دفاع نماینــد. توجه به این نکته ضروری است که دفاع دانشجو از پایان نامه قبل از موعد مقرر ۶ ماه ممنوع است. پس از تایید نهایی پایان نامه بوسیله استاد راهنما و مشاور و انجام اصالحات اولیه ، دانشجو می تواند با مراجعه به وب سایت واحد اقدام به دانلود فرم اعالم آمادگی دفاع فرم شماره ۷ از پایان نامه نماید.

  9. برگزار شدن جلسه دفاع: پس ازاعلام نظر داور ،مدیرگروه مبادرت به اعالم و تعیین تاریخ دفاع دانشجو می نماید که می بایست توسط کارشناس پژوهش دانشکده در جدول زمانبندی ثبت شود.زمان شما برای ارائه مطالب خود فقط ۲۰ دقیقه است. توجه داشته باشید که در حدود ۲ الی ۳ دقیقه (حداکثر ۵ دقیقه) به لزوم انجام تحقیق و تاریخچه تحقیقات انجام شده قبلی در زمینه کار خود بپردازید (حداکثر ۳ اسلاید) و باقیمانده زمان را به توضیح در مورد روش کار خودتان و یافته‌هایتان بپردازید. نتیجه گیری و بحث در مورد یافته‌های شما مهمترین قسمت پایان نامه است که همگی مایل به شنیدن آن هستند.

  10. درج نمره نهایی پایان نامه: در آخر با توجه به نحوه ارائه پایانا نامه ارشد شما در جلسه دفاع و بیان شما به هنگام پاسخ گویی به سوالات داوران و دفاع از پایان نامه خود و اعلام نظرات و منابع موثقی که از آنها استفاده کرده اید و میزان تسلط شما به موضوع پایان نامه داوران اقدام به درج نمره نهایی پایان نامه ارشد می کنند که تعیین کننده قبولی پاین نامه دانشجویان یا رد آن می باشد.

انجام پایان نامه ارشد چقدر زمان می برد؟

در قسمت بالا به توضیح مختصری ار مراحل انجام پایان نامه ارشد و چگونگی انجام پیان نامه ارشد پرداختیم و آموزش گام به گام نوشتن پایان نامه ارشد را برای شما بیان کردیم اما در این قسمت از مقاله به بررسی اینکه این مراحلی که در قسمت بالا برای شما توضیح دادیم چقدر زمان می برد می پردازیم:

برای انجام پایان نامه ارشدبطور کلی دانشجویان این مقطع چهار ۳ ترم تحصیلی زمان دارند و می توانند در این سه ترم با برنامه ریزی دقیق و الویت بندی صحیح به کار انجام پایان نامه ارشد و نگارش پایان نامه ارشد خود مشغول شوند.

می توان گفت که یکی از ارکان اصلی و مهم در نگارش پایان نامه ها برنامه ریزی اصلی و کاربردی جهت به انجام رساندن تحقیق ها در مدت زمان مشخص می باشد یعنی باید نگارش پایان نامه ی کارشناسی ارشد در مدت زمان مشخص و کیفیت مطلوب به انجام رسد و در غیر این صورت دانشجو متحمل زیان های ناخوشایند خواهد بود که مهم ترین آن کسری نمره و عدم تاییدیه ی استاد مربوطه می باشد از این رو دانشجو باید نهایت دقت را به کار گیرد و موظف است که برای انجام به موقع برنامه ریزی همه جانبه داشته باشد. یکی از ساده ترین روش های این برنامه ریزی صحیح تخمین و مشخص کردن حدودی مدت زمان انجام هریک از بخش های پایان نامه می باشد و همجنین دانشجویان باید برنامه ای انعطاف پذیر را برای تحقیق خود طراحی نماید.

حداکثر زمان دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد

مدت زمان دفاع پایان نامه به طور معمول و متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه متغیر است و بستگی به دانشگاه، اساتید و موارد دیگری دارد. بنابراین اگر قصد دفاع از پایان نامه ارشد خود دارید تمرینات خود را برای مدت زمان میانگین ۲۵ دقیقه برنامه ریزی کنید.

مدت زمان دفاع پایان نامه با اتمام آن به هیچ وجه افزایش پیدا نمی کندو این دانشجو است که باید آن را مدیریت کند. برای این کار شما باید بارها و بارها قبلا تمرین داشته باشید و مثل یک درخت شاخ و برگ های اضافه را حذف کنید.

نکته مهم در انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری

همانطور که گفتیم مدیریت زمان و زمان بندی یکی از ارکان اصلی در انجام پایان نامه های کارشناسی ارشد می باشد که تمامی دانشجویان باید آن را مورد بررسی قرار دهند و اگر زمان بندی مناسبی برای انجام تجزیه و تحلیل های بخش های مختلف تحقیق وجود نداشته باشد قطعا دانشجو مدت زمان بسیاری را از دست خواهد داد و در انجام بخش های دیگر مانند نتیجه گیری و بررسی فرضیه ها دچار مشکل خواهد شد و در نهایت نمی تواند که پایان نامه ای با کیفیت را به انجام رساند که موجب به درازا کشیدن زمان تحصیل وی خواهد شد. تنها راه پیشگیری از این مشکلات برنامه ریزی برای زمان بندی صحیح در جهت انجام پایان نامه های ارشد و تجزیه و تحلیل آماری دقیق پروژه های دانشجویی خواهد بود.امیدواریم مطالب این مقاله برای شما داشجویان عزیز در مقطع کارشناسی ارشد مثمر ثمر واقع شود.

مشاوره انجام رساله دکتری

گروه پژوهشی نگارشگران برتر یکی از قدیمی ترین و قوی ترین مجموعه ها در حیطه امور پژوهشی و تحقیقاتی من الجمله مشاوره در انجام رساله دکتری ، انجام پایان نامه ارشد و انواع پژوهش ها دیگر در سطح کشور می باشد. گروه تحقیقاتی ما در سطح ملی و بین المللی به دانشجویان در رشته و گرایش های مختلفی چون علوم انسانى، فنی و مهندسی، علوم پایه، هنر، علوم پزشکى، دامپزشکی و … خدمات علمی و پژوهشی، ارائه می دهد. مراحل مشاوره انجام پایان نامه ارشد و انجام رساله دکتری از صفر تا صد می باشد. کافیست با ما تماس بگیرید.

مشاوره انجام پایان نامه ارزان

اگر شما دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری باشید احتمالا انجام پایان نامه یکی از دغدغه های شماست. انجام پایان نامه علاوه بر مشکلاتی که برای نگارش ، انتخاب موضوع پایان نامه و نوشتن پروپزال دارد ، جنبه مالی آن نیز یکی از مشکلات دانشجویان است. نگارش پایان نامه از ابتدا تا انتها شامل هزینه هایی است که شاید برخی از دانشجویان توان پرداخت آن را نداشته باشند. بنابراین ما در نگارشگران برتر با استفاده از برترین مشاوران کشور سعی کرده ایم تا هزینه های اضافی را کسر و انجام پایان نامه برای شما ارزان تمام شود. کافیست تا با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما در انجام پایان نامه ارزان راهنمایی کنند.

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : زمان دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد, انجام پایان نامه ارزان,انجام پایان نامه, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 222 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 18:12

برنج یکی از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی ایران و سایر کشورهای جهان محسوب می شود .  نیمی از انسان های کره ی زمین برنج را یک غذای اصلی می دانند و به آن وابسته هستند . ده‌ها هزار نوع برنج در جهان داریم اما همه آنها در دو زیرگونه ی چاپونیکا و ایندیکا قرار می‌گیرند.  با توجه به تنوع گونه های برنج در ایران ، انتخاب از بین آنها کمی سخت است. برخی از افراد ری کردن برنج ، برای برخی قد کشیدن ، برای بعضی دیگر ارگانیک بودن و برای اکثریت جامعه مصرف کننده برنج ایرانی ، معطر بودن برنج در درجه اول قرار دارد. ما در این مقاله قصد داریم به عطری ترین برنج ایرانی و روش های تشخیص آن اشاره کنیم با ما هراه باشید:

برنج ایرانی :

تقریباً ۹۵ ٪  کشت برنج دنیا در کشورهای چین ، هند و کشورهای جنوب شرقی آسیا می باشد و برنج سفید از مهم ترین وعده های غذایی این کشورها به حساب می آید . در ایران سه استان شمالی مازندران ، گیلان و گلستان به ترتیب رتبه های اول تا سوم تولید برنج در کشور را دارا می باشند و استان های فارس خوزستان و سایر شهرها در رتبه های بعدی می باشند .  برنج های مرغوب و درجه یک در استان‌های گیلان و مازندران تولید می شوند و در سایر استان ها برنج پر محصول کشت می شود .

برنج ایرانی بخریم یا خارجی ؟

بدون شک می توان بیان نمود که برنج ایرانی بسیار با کیفیت تر از برنج خارجی می باشد درست است که قیمت برنج ایرانی به مراتب بیشتر از برنج خارجی می‌باشد و از جهتی دیگر پختن برنج خارجی بسیار ساده تر است اما هیچگاه برنج خارجی مزه و عطر خوب برنج ایرانی را نخواهد داشت.

عطری ترین برنج شمال

حال این سوال مطرح می شود که کدام برنج ایرانی خوش عطر تر است ؟

در پاسخ باید بیان کرد از آن جایی که برای سنجش عطر و بوی برنج یک واحد و معیار استاندارد و کمی وجود ندارد نمی توان با قاطعیت پاسخ داد که فلان برنج عطری ترین و خوشبو ترین برنج ایرانی می باشد به عبارت دیگر می توان بیان نمود که عطر و بوی برنج یک کیفیت حسی می‌باشد و کمیتی قابل اندازه گیری نیست یعنی هر فرد با استفاده از قدرت حس بویایی خودش عطر و بوی اطرافش را متفاوت از افراد دیگر متوجه می‌شود .

اما آنچه که ما از تجربه ی خودمان و هم چنین نظر خریداران برنج شمالی دریافت کردیم این است که برنج های طارم محلی ، علی کاظمی ، دم سیاه صدری و هاشمی جزو عطری ترین و خوشبو ترین برنج های ایرانی هستند و برنج فجر و شیرودی کم ترین عطر و بو را در بین سایر برنج ها  دارا هستند اما نکته ی مثبت در رابطه با این برنج ها این است که بسیار پر محصول می باشند و برای همین قیمت برنج های شیرودی و کمتر نیز می‌باشد.

عطری ترین برنج شمال برای کدام شهر یا استان شمالی می باشد؟

این تصور که یک شهر ایران برنج هایش نسبت به شهرهای دیگر بهتر عطری تر و خوشمزه تر است کاملاً اشتباه است زیرا عوامل و متغیرهای مختلفی در تولید برنج خوب نقش دارند بنابراین پیشنهاد می کنم برای خرید برنج از شمال صرفاً بر روی محصول یک شهر یا استان خاص تمرکز نکنید و در دام بازارگرمی های دلالان گیر نکنید.

اما آنچه که مشخص است برنج های استان گیلان و در صدر آنها برنج صدری دم سیاه سرد بسیار در بین ایرانیان پر طرفدار می باشد و از نظر قیمت هم در بین سایر برنج ها قیمت برنج دم سیاه از بقیه بیشتر است. این برنج مرغوب و پر طرفدار به دلیل سخت و دشوار بودن تولیدش ، بسیار کم در کشور ما کاشته می‌شود. این نوع برنج برای رشد به آب بسیار زیادی احتیاج دارد و در هنگام برداشت محصول لزوماً باید با دست درو شود و همین امر باعث می‌شود کاشت آن برای کشاورز سخت و پرهزینه باشد و قیمت برنج دم سیاه از سایر برنج ها بیشتر باشد. این نوع برنج بسیار سبک و خوش خوراک میباشد و انسان بعد از خوردن آن احساس سنگینی بر روی معده ی خود نخواهد کرد. خوبی های این برنج تمامی ندارد و طعم دل انگیز آن هم بی نظیر می باشد و پس از پخت بسیار قد می کشد و مزه و عطر آن انسان را معتاد به خوردنش خواهد کرد.

چه عواملی بر کیفیت و میزان عطری بودن برنج تاثیرگذار هستند؟

خاک مرغوب شالیزار از عوامل بسیار موثری می باشد همچنین هر چقدر شلتوک برنج کمتر تراش بخورد و لایه های پوست آن بیشتر بر روی آن باقی مانده باشد برنج عطری تر خواهد بود.  نوع برداشت برنج (دستی یا با کمباین ) و شیوه‌ی پخت آن نیز از عوامل موثر بر کیفیت برنج می باشد.

در هنگام خرید برنج باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

صرفاً نام و قیمت برنج نمی تواند معیار مناسبی برای خرید برنج باشد عواملی مثل کشت اول یا دوم بودن و همچنین کهنه یا جدید بودن نیز در میزان عطر و طعم برنج موثر می باشد .

راه های تشخیص برنج خوب و با کیفیت :

بدون شک بهترین و مطمئن ترین روش برای تشخیص برنج خوب ، با کیفیت و معطر پختن برنج می باشد. هیچ برنج بدی نمی‌تواند از امتحان پخته شدن سربلند بیرون بیاید اما به دلیل محدودیت های موجود ممکن است نتوانید از این روش استفاده نمایید برای همین راهکارهایی را برای تشخیص برنج خوب و با کیفیت از روی ظاهر ارائه می‌کنم:

۱. برای تشخیص برنج جدید از قدیمی ها رسته ای پیش رو نداریم قدیمی سفت و سخت تر و تیره تر از برنج تازه می باشد . می توان چند دانه برنج را با دندان شکسته و میزان سختی آن را سنجید.

۲. برای فهمیدن اینکه برنج اصیل است یا اینکه با برنج های بی کیفیت مخلوط شده است کافی ست مقداری از آن را کف دست بریزید و با دقت به آن نگاه کنید دانه ها باید با یکدیگر خیلی شبیه باشند که از نظر شکل هندسی و اندازه و چه از نظر رنگ.

۳.برای پی بردن به میزان عطر برنج کافیست مقداری از آن را در کف دو دست قرار دهیم و بر آن فوت کنید میزان بویی که به مشام می‌رسد می‌تواند نشانگر خوبی برای میزان معطر بودن برنج باشد.

۴. در پایان پیشنهاد می کنم که حتما قبل از خرید برنج مقدار کمی از آن نوع خریداری نمایید و بپزید سپس اگر از آن رضایت کافی را داشتید می توانید از آن نوع برنج بخرید .

 

معرفی پروژه های ساختمانی...
ما را در سایت معرفی پروژه های ساختمانی دنبال می کنید

برچسب : عطری ترین برنج شمال,خرید برنج , برنج شمال ,برنج ایرانی, نویسنده : هاجر افشنگ بازدید : 221 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 18:10

خبرنامه